المپیک توکیو؛ چراغ کشتی با برنز ساروی روشن شد
12 مرداد 1400 - 17:47
شناسه : 20715
5
«محمدهادی ساروی» فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در مبارزه رده‌بندی در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل کشتی‌گیر فنلاندی به مدال برنز دست یافت؛ این نخستین مدال کشتی کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ است.
پ
پ

به گزارش ایرنا، پیکارهای رده‌بندی و فینال وزن‌های ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی از ساعت ۱۵ امروز (سه‌شنبه) به وقت ایران در سالن ماکوهاری مسه توکیو آغاز شد.

محمدهادی ساروی امروز در مبارزه رده‌بندی وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف آروی ساوولاینن دارنده مدال طلای امیدهای جهان از فنلاند و با انجام مبارزه حساب شده با نتیجه ۹ بر ۲ حریف خود را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

این نخستین مدال کشتی کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو است. «قاسم رضایی» همشهری و مربی ساروی پیش از این در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در این وزن مدال طلا و در ۲۰۱۶ ریو مدال برنز گرفته بود.

ساروی دارنده طلای قهرمانی آسیا و برنز امیدهای جهان در دور نخست آدم بودجلمین از الجزایر را ۹ بر صفر شکست داد. ساروی در مرحله بعد «کایریل میلوف» از بلغارستان (دارنده نقره جهان/ نقره اروپا/ نقره المپیک جوانان ۲۰۱۴)  را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد که در این مرحله با شکست ۴ بر یک برابر آرتور آلکسانیان از ارمنستان (دارنده طلا و برنز المپیک/ ۳ طلا و ۲ نقره جهان) به مبارزه رده‌بندی راه یافت.

همچنین محمدعلی گرایی نیز لحظاتی قبل در دیدار رده‌بندی وزن ۷۷ کیلوگرم به مصاف شوهی یابیکو از ژاپن رفت و با نتیجه عجیب و غریب ۱۳ بر ۳ مغلوب حریفش شد و در رده پنجم قرار گرفت.

محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان نیز فردا (چهارشنبه) باید در مبارزه فینال به مصاف پرویز نصیب‌اف از اوکراین برود.

در ۲ وزن نخست نیز امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان تا لحظاتی دیگر باید برای کسب مدال برنز وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف «رضا کایالپ» از ترکیه برود. علیرضا نجاتی فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم نیز با شکست مقابل حریفی از ارمنستان از دور رقابت‌ها حذف شد.

رده‌بندی انفرادی وزن‌های ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم به شرح زیر است:

۷۷ کیلوگرم: ۱- تاماس لورینچ (مجارستان) ۲- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۳- شوهی یابیکو (ژاپن) و رفیق حسین‌اف (جمهوری آذربایجان) ۵- محمدعلی گرایی (ایران) و کاراپت چالیان (ارمنستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- موسی اولویف (روسیه) ۲- آرتور الکسانیان (ارمنستان) ۳- محمدهادی ساروی (ایران) و تادیوز میچالیک (لهستان) ۵- آروی ساوولاینن (فنلاند) و الکس زوکه (مجارستان)

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.