تصمیم دولت عراق درباره اربعین فردا نهایی می‌شود
12 شهریور 1400 - 15:55
شناسه : 21870
6
رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هنوز هیچ اطلاعیه‌ای درباره وضعیت اربعین از سوی عراق اعلام نشده است، گفت: قرار است، فردا دولت عراق در این باره اطلاع‌رسانی کند.
منبع : فارس
پ
پ

بسیاری از عاشقان حسینی در روزهای اخیر در تب و تاب مشخص شدن وضعیت اربعین و موافقت دولت عراق برای حضور زوار خارجی به ویژه ایرانیان در راهپیمایی عظیم اربعین هستند. در حالی که مسؤولان وزارت خارجه و ستاد اربعین اعلام کردند که وضعیت اربعین امسال شنبه مشخص می‌شود، برخی از افراد از قوت گرفتن احتمال حضور عاشقان حسینی کشورهای مختلف با داشتن کارت واکسیناسیون خبر می‌دهند و نامه‌ای که برای بیش از یک ماه گذشته است، به عنوان سند پذیرش زوار خارجی بدون محدودیت منتشر می‌کنند.

احمد محمدی‌فر، رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه فعلا اخبار جدیدی از اربعین به ما اعلام نشده است، می‌گوید: ما هم منتظر نظر طرف عراقی هستیم و قرار است الکاظمی و دولت عراق فردا در این‌باره به قطعیت برسد و‌ نحوه پذیرش زائران خارجی در ایام اربعین را اعلام کند.

وی با بیان اینکه نامه منتشر شده مربوط به هفته‌های گذشته است و اعتباری ندارد، از عاشقان حسینی خواست که تا قبل از مشخص نشدن وضعیت اربعین به سمت مرزها حرکت نکنند و اخبار را فقط از منابع موثق و ستاد اربعین پیگیر باشند.

پس از انتشار اخباری مبنی بر لزوم واکسیناسیون برای حضور در حماسه اربعین، بسیاری از افراد نیز از مسؤولان خواسته‌اند که شرط ورود به عراق در ایام اربعین را تزریق واکسن اعلام نکنند تا بسیاری از عاشقان حسینی که هنوز نوبت واکسن آن‌ها نرسیده است، از گردونه اعزام حذف نشوند.

با این وجود، به نظر می‌رسد حتی اگر دولت عراق هم چنین محدودیتی در زمینه لزوم تزریق واکسن اعلام نکنند، مسؤلان کشورمان درصدد این امر هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.