وزیر فرهنگ: در حاکمیت دینی مردم نقش اصلی را ایفا می کنند
14 شهریور 1400 - 14:01
شناسه : 21977
11
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حاکمیت دینی، مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند و دولت سیزدهم به عنوان یک دولت مردمی، تلاش دارد که این امر را تسهیل کند.
منبع : ایرنا
پ
پ

محمدمهدی اسماعیلی  در رزمایش حسینی در بقعه شیخ صدوق (ره) افزود: در حاکمیت دینی، مردم نقش آفرین اصلی هستند و حاکمیت تنها تسهیل‌گر حضور مردم در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به موضوع کرونا و همبستگی مردم در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: امروز کارآمدی دین و حاکمیت دینی، خود را در موضوع کرونا به خوبی نشان داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب موضوع مواسات مؤمنانه را مطرح کردند، در عرض ۲ ماه، فضای عمومی کشور به سمت همدلی و همراهی در بخش‌های مختلف با پشتوانه جامعه دینی حرکت کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: این کارآمدی جامعه دینی است که تهدید کرونا را به فرصتی برای همدلی تبدیل کرد و باعث شد در کنار کارنامه سراسر افتخار ایران اسلامی، این مقطع نیز درخشان و به عنوان یک نقطه عطف در کشور ثبت شود.

جامعه دینی پیشتاز در خدمت به مردم 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز جامعه دینی و ایمانی، پیشتاز در خدمت رسانی به مردم است و موفق شد تا بحران کرونا را در ۱۸ ماه گذشته مدیریت کند.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که تمامی امامزادگان که به تعبیر رهبر معظم انقلاب قطب‌های فرهنگی کشور هستند و تمامی مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در این امر نیک و عرصه خدمتگزاری وارد شده اند و باید این فرصت را مغتنم شمرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حاکمیت دینی، وظیفه تسهیل مشارکت مردم را دارد و در اصل، مردم نقش آفرین اصلی جامعه هستند، افزود: امروز مهمترین راهکار دولت سیزدهم که دولت مردمی نام گرفته، این است که خود را همراه، همدم و غمگسار مردم بداند و در بین مردم همواره حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه منش دولت سیزدهم را باید در حضور رئیس جمهوری بین مردم مشاهده کرد که باعث تعجب همگان شده است، گفت: سفرهای رئیس جمهوری به مناطق محروم بارقه امید را بین مردم زنده کرده است و این همان معنای حاکمیت دینی است که رئیس جمهوری کشور افتخار خود را خدمتگذاری به مردم به ویژه مناطق محروم می‌داند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خدمت حاکمیت دینی 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این وزارتخانه در دوره جدید تلاش دارد تا تمامی برنامه‌های خود و مجموعه‌های تابعه را در مسیری هماهنگ و همراه تعریف کند و در خدمت حاکمیت دینی باشد.

وی تاکید کرد: وقتی سازمان اوقاف چنین اقدام ارزشمندی انجام می‌دهد، تمامی بخش‌ها از جمله رسانه‌ها باید در خدمت این حرکت عظیم باشد.

اسماعیلی مواسات و همدلی مؤمنانه را سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و افزود: امروز مردم ایران نیاز دیگران را مقدم بر نیاز خود می‌دانند اما متأسفانه در حوزه هنری، پس از گذشت ۱۸ ماه هنوز این افتخارات که در طول ۴۰ سال گذشته نیز همچون دوران هشت سال دفاع مقدس رخ داد، به تصویر کشیده نشده است.

وی گفت: مردم ایران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، بمباران و تشییع شهدا، باز هم کمک‌های مردمی به جبهه‌های جنگ را فراموش نمی‌کردند و لازم است این همدلی که در ایام کرونا بار دیگر شکل گرفت، توسط جامعه هنری به تصویر کشیده شود.

به گزارش ایرنا، افتتاحیه رزمایش سراسری شمیم حسینی روز یکشنبه در قالب تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و نوشت افزار با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آستان شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

در این رزمایش که به نام سید الشهدا (ع) مزین است ۲۰۰ هزار بسته معیشتی (غذایی) و ۳۵ هزار بسته نوشت افزار با عنوان مهر تحصیلی بین نیازمندان و افراد کم برخوردار جامعه در سراسر کشور با همت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توزیع شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.