ایران بخش عمده‌ای از تمرکز گفتگوها با مدیرکل آژانس است
27 مهر 1400 - 9:15
شناسه : 23648
6
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی در واشنگتن با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد.
پ
پ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به واشنگتن سفر کرده است، در آنجا با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

گروسی پیش از نشست با وزیرخارجه آمریکا، دستورکار خود با او را فشرده توصیف کرد.

از سوی دیگر، «آنتونی بلینکن»، پیش از دیدار و گفتگو با مدیرکل آژانس گفته بود: آمریکا قویاً از کار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت می‌کند. کمک به حفظ صلح و ثبات بین‌المللی بسیار مهم است.

به گفته بلینکن، آژانس نقش کاملاً واضح و مهمی در نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد و نقش حیاتی در کمک به استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی ایفا می‌کند و ایران بخش عمده‌ای از تمرکز گفتگوهاست.

در عین حال، مدیر کل آژانس اتمی اعلام کرد که او و بلینکن مسائل دیگری از جمله کره شمالی را مورد بررسی قرار می‌دهند. گروسی همچنین افزود: همانطور که وزیر خارجه گفت ما دستور کار وسیعی در پیش داریم، از مسائل مهم سیاسی مانند ایران یا وضعیت کره شمالی و دیگر نقاط جهان، و همچنین نحوه حمایت ایالات متحده از کار ما تا استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از سفر به واشنگتن، در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرده بود که وی با وزیر خارجه آمریکا و جیم ریش عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا دیدار و در مورد برجام، راستی‌آزمایی هسته‌ای، تغییرات اقلیمی، امنیت هسته‌ای و کمک آمریکا به آژانس در مورد بهداشت و توسعه، مذاکره خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.