کاراته قهرمانی آسیا/ چهار طلا در چنگ امیدهای ایران
29 آذر 1400 - 15:10
شناسه : 25745
4
سومین روز رقابت‌های کاراته‌ قهرمانی آسیا با کسب چهار مدال طلا، یک نقره و سه برنز برای نمایندگان رده سنی امید ایران همراه شد.
پ
پ

به گزارش ایرنا؛ مسابقات کاراته قهرمانی سال ۲۰۲۱ آسیا در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در ۲ بخش کاتا و کومیته از روز شنبه به میزبانی آلماتی قزاقستان آغاز شده است و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان رفته‌اند. این پیکارها تا اول دی‌ماه ادامه دارد.

امروز دوشنبه، رقابت‌های کاتا (اجرای فرم) بزرگسالان و کومیته (مبارزه) رده سنی امید برگزار شد که آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری، علیرضا حیدری و محسن صفرنژاد طلایی شدند. آیدا خوشبختی به مدال نقره رسید و  محمدرضا سواری، هادی کیانی و زهرا بنیانی ۳ برنز به دست آوردند. ابوالفضل شهرجردی و فاطمه صادقی دو کاتارو تیم بزرگسالان با قرار گیری در جایگاه دوم گروه خود راهی دیدار رده‌بندی شدند.

نتایج امروز نمایندگان ایران بدین شرح است

کاتای بزرگسالان

ابوالفضل شهرجردی و فاطمه صادقی راهی دیدار رده بندی شدند و فردا برای کسب مدال برنز تلاش خواهند کرد.

کومیته دختران رده امید

در وزن ۵۵- کیلوگرم، زهرا بنیانی در دور نخست با نتیجه ۷ بر یک «آمانگول دویسن‌بال» از قزاقستان را شکست داد و در دور دوم با نتیجه هشت بر صفر مغلوب «تام هوآنگ» از ویتنام شد تا به رده‌بندی برود. او در مبارزه رده‌بندی مقابل «الیازیا اسماعیل» از امارات به پیروزی ۱۰ بر ۵ رسید و برنز گرفت.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، مبینا حیدری حریفانی از فلسطین و قزاقستان را برد و راهی فینال شد. او در فینال مقابل «فاطیما کاف» از امارات با حساب دو بر صفر پیروز شد و طلا گرفت.

در وزن ۶۱- کیلوگرم، آتوسا گلشاد نژاد در بازی نخست «پمون میسو» از فیلیپین را شکست داد و سپس «وود چومی» از هنگ کنگ را مغلوب کرد تا راهی فینال شود. دختر شایسته کاراته ایران در فینال مقابل «عسل کاینی» از قزاقستان به پیروزی چهار بر سه رسید و طلا گرفت.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم، آیدا خوشبختی با نتیجه ۸ بر صفر مقابل «سامیک جویتا» از اندونزی پیروز شد و در ادامه برابر «اولگا مالتسوا» از قرقیزستان چهار بر صفر باخت و نقره گرفت.

کاراته قهرمانی آسیا/ چهار طلا در چنگ امیدهای ایران

کومیته پسران رده امید

در وزن ۵۵- کیلوگرم، محمدرضا سواری با یک پیروزی و یک شکست راهی دیدار رده‌بندی شد و سپس مقابل «ستافونگ چانفته» از تایلند با حساب هشت بر صفر برنده شد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۰- کیلوگرم مرتضی کریمی پس از تساوی ۳ بر ۳ مقابل «یوسف الصراف» از کویت در سنشو (قانون امتیاز نخست) پیروز شد. کریمی در بازی دوم هم موفق شد با برتری ۴ بر ۲ «پیلای سیوان‌سان» از مالزی رو از پیش رو بردارد اما در بازی سوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب «پان چنگ هو» از هنگ کنگ شد. وی در رده‌بندی به «نورسلطان کلایف» از قزاقستان باخت و مسابقات را دست خالی ترک کرد.

در وزن ۶۷- کیلوگرم، هادی کیانی در بازی نخست «محمود فلاح» از فلسطین را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد. کیانی در مسابقه دوم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل «محمد عبدالعزیز» از ازبکستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. کیانی در این مرحله با حساب ۵ بر ۲ از سد «یانگ چانگ» از هنگ کنگ گذشت و برنزی شد.

در وزن ۷۵- کیلوگرم، علیرضا حیدری در بازی نخست با برتری ۲ بر یک «اسد بک فوتو» از ازبکستان را شکست داد. حیدری در دور دوم نیز با شکست ۶ بر صفر «چنگ تانگ یو» از چین تایپه راهی فینال شد. وی سپس »محمد برانوی» از عربستان را پنج بر صفر برد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن ۸۴- کیلوگرم امیر اسلامی در بازی نخست  با نتیجه ۲ بر یک مغلوب «کملابیک» از قزاقستان شد و سپس به «محمد الملکی» از عربستان هم ۳ بر ۲ باخت تا با دو شکست متوالی از رسیدن به مدال بازبماند.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، محسن صفرنژاد ابتدا «آروسوران» را برد و سپس « اسفندیار یربیک» از قزاقستان را شکست داد تا مدال طلا به نام خود ضرب کند.

با این اوصاف تعداد مدال‌های کاروان ایران به ۱۳ طلا، ۵ نقره و ۸ برنز رسید تا تیم کشورمان صدرنشین جدول توزیع مدال‌ها باشد.

کاراته قهرمانی آسیا/ چهار طلا در چنگ امیدهای ایران

«کیکاوس سعیدی» دبیر کل کمیته ملی المپیک، «سیدحسن طباطبایی» رئیس فدراسیون و «محسن آشوری» سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته، مبارزات نمایندگان ایران را با حضور در سالن مسابقات زیر نظر داشتند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.