بازتاب غرش موشک‌های بالستیک در رزمایش پیامبراعظم(ص)
03 دی 1400 - 17:33
شناسه : 25891
5
اخبار منتشر شده در مورد شلیک همزمان ۱۶ فروند موشک بالستیک در کلاس های مختلف در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، در رسانه های غربی و صهیونیستی بازتاب گسترده ای داشت.
منبع : ایرنا
پ
پ

مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک همزمان ۱۶ فروند موشک برد بلند، میان‌برد و کوتاه‌برد نیروی هوافضای سپاه به سمت اهداف از پیش تعیین شده انجام شد. در این مرحله از رزمایش موشک‌های عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار مواضع حساس شبیه‌سازی‌شده دشمن را با دقت ۱۰۰ درصدی مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

سرلشکر باقری  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درباره این شلیک همزمان گفت: این ۱۶ موشکی که با دقت تمام به هدف اصابت کردند، بخش کوچکی از صدها موشکی است که می‌تواند به‌طور همزمان مقرهای دشمنان را منهدم کند.

روایت رسانه‌های بیگانه از غرش موشک‌های بالستیک در رزمایش پیامبراعظم(ص)

علاوه بر رسانه های غربی، رسانه های رژیم صهیونیستی نیز با حساسیت بالایی نسبت به انعکاس اخبار مرتبط با این رزمایش پرداخته و همراه با برخی رسانه های غربی همسو با واشنگتن و تل آویو، سعی کرده اند نمایش و تمرین اقتدار دفاعی، بازدارندگی و تهاجمی جمهوری اسلامی ایران را که بطور معمول و منظم سالی چند بار از سوی بخش های مختلف نیروهای مسلح انجام می شود، به برخی مسائل سیاسی از جمله مذاکرات وین گره بزنند.

 

رژیم صهیونیستی که نگران دست برتر ایران در روند مذاکرات وین و قرار گرفتن روند گفت و گوها در مسیر پیشرفت است، این روزها از هر تقلایی برای مانع تراشی در مسیر مذاکرات دریغ نمی کند و در کنار گزافه گویی های مقامات این رژیم، رسانه آن نیز سعی دارند با راه انداختن هیاهوی تبلیغاتی، به زعم خود فضایی منفی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند .

خبرگزاری رویترز که همواره اینگونه اخبار مرتبط با ایران را بطور هدفمند انعکاس می دهد، در گزارشی در باره شلیک موشک های ایران در رزمایش پیامبر اعظم (ص) نوشت سپاه پاسداران موشک های بالستیک و کروز را در جریان رزمایشی در منطقه خلیج فارس شلیک کرد و این رزمایش در در شرایطی انجام شده که ادعاهایی مبنی بر  احتمالی تل آویو برای هدف قرار دادن سایت های هسته ای ایران مطرح شده است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله زمینی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه گفت که استفاده از موشک های بالستیک از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران، یک مفهوم جدید است و این موشک ها اهدافشان را با دقت ۱۰۰ درصد مورد اصابت قرار می دهند.

روایت رسانه‌های بیگانه از غرش موشک‌های بالستیک در رزمایش پیامبراعظم(ص)

رویترز در ادامه آورد: ایران می گوید موشک های بالستیکش از برد ۲ هزار کیلومتری و از توان دستیابی به پایگاه های آمریکایی و اسرائیلی در منطقه برخوردار است.

این رزمایش همچنین شامل شلیک همزمان پنج موشک کروز و پرتاب پهپادهای مسلح با قابلیت اصابت به دو هدف بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی آورد: سپاه پاسداران در جریان یک رزمایش بزرگ نظامی در جنوب ایران، موشک های کروز را شلیک کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از رسانه های ایرانی اضافه کرد: پنج موشک کروز و تعداد نامشخصی پهپاد تهاجمی با موفقیت اهدافشان را هدف قرار دادند.

این خبرگزاری افزود: تلویزیون دولتی ایران سپس تصاویری از شلیک موشک ها، پرواز پهپادها و انفجار یک کشتی پس از مین گذاری را به نمایش گذاشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، سپاه پاسداران در گذشته اعلام کرده بود که موشک های کروز با برد یک هزار کیلومتر در اختیار دارد. سپاه همچنین به موشک هایی با برد ۲ هزار کیلومتر مجهز است که برای رسیدن به پایگاه های نظامی آمریکا و اسرائیل در منطقه، بیش از اندازه کافی است. ایران هر از چند گاهی رزمایش های نظامی برگزار می کند و می گوید هدف از آن افزایش آمادگی نیروهایش و آزمایش سلاح های جدید است.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل در این مورد نوشت: سپاه پاسداران در جریان یک رزمایش بزرگ نظامی در جنوب ایران، موشک های کروز را شلیک کرد.

به رغم پیشرفت های حاصل شده در روند مذکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴، این روزنامه اسرائیلی مدعی شکست این مذاکرات شد و نوشت: این رزمایش سالانه پنج روزه که روز دوشنبه آغاز شد، چند روز پس از شکست مذاکرات احیای توافق هسته ای تهران با قدرت های جهان به وقوع پیوست. ایران در حالی پیشرفت های هسته ای اش را شدت بخشیده است که مذاکرات برای بازگشت به توافق رو به جلو پیش می رود.

تایمز اسرائیل بدون اشاره به زرادخانه های هسته ای این رژیم به عنوان بزرگترین تهدید علیه امنیت خاورمیانه، در ادامه نوشت: اسرائیل بارها نسبت به اقدام یکجانبه علیه برنامه هسته ای ایران تهدید کرده است.

این رسانه صهیونیستی نوشت: در حالی که این رزمایش نظامی روز دوشنبه کلید خورد، یک فرمانده ارشد ایرانی تهدید کرد که هرگونه حمله اسرائیلی، پاسخ ایران را در بر خواهد داشت که همه بخش های زیرساخت های مورد استفاده در این حمله را هدف قرار می دهد که اشاره ای آشکار به برد و دقت موشک های ایرانی داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.