«قهرمان» فرهادی از جایزه گلدن گلوب بازماند
20 دی 1400 - 9:29
شناسه : 26425
7
اسامی برندگان گلدن گلوب هفتادونهم در حالی اعلام شد که «قهرمان» از ایران در کسب جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان ناکام ماند.
پ
پ

به گزارش  ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود شنبه شب در غیاب اهالی رسانه و فرش قرمز برای سلبریتی‌ها، فهرست برندگان گلدن گلوب هفتادونهم را اعلام کرد.

فیلم قدرت سگ جایزه بهترین فیلم درام را برد و جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی به داستان وست ساید ساخته استیون اسپیلبرگ رسید. جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی، برای ساخت فیلم قدرت سگ، به جین کمپیون اعطا شد و کودی اسمیت مک‌فی برای بازی در این فیلم وسترن جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.

جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در یک فیلم موزیکال یا کمدی به ریچل زگلر از داستان وست ساید رسید و همبازی او، آریانا دبوز، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اول زن در یک فیلم درام برای بازی در فیلم ریکاردوس بودن به نیکول کیدمن اعطا شد و همبازی او، ویل اسمیت، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک فیلم درام را به خانه برد. همچنین اندرو گارفیلد موفق شد برای بازی بی‌نظیری که در فیلم تیک تیک بوم از خود ارائه داده بود، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک فیلم موزیکال یا کمدی را دریافت کند.

در بخش بهترین فیلم خارجی یا غیرانگلیسی زبان، فیلم ماشینم را بران از ژاپن برنده جایزه گلدن گلوب شد و قهرمان از ایران را برای رسیدن به این جایزه ناکام گذاشت. محفظه شماره ۶، دست خدا و مادران موازی از دیگر رقبای ماشینم را بران برای کسب این جایزه بودند.

جوایز گلدن گلوب مجموعه جوایزی است که هرساله در آمریکا توسط ۹۳ عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی داخلی و خارجی اهدا می‌شود. این جایزه نخستین بار در سال ۱۹۴۴ به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.