نیویورک تایمز: دیدار رییسی-پوتین نمایش وحدت دو کشور در مقابل آمریکا بود
30 دی 1400 - 12:04
شناسه : 26738
3
روزنامه نیویورک تایمز در بازتاب دیدار آیت الله رئیسی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران و روسیه نوشت: این دیدار نمایش وحدت دو کشور در مقابل آمریکا بود.
منبع : ایرنا
پ
پ

این روزنامه آمریکایی نوشت: رئیس جمهوری ایران در دیدار با پوتین در روز چهارشنبه به همتای روس خود یادآوری کرد که تهران در ۴۰ سال گذشته در مقابل آمریکا ایستادگی کرده است.

رئیس جمهوری ایران همچنین در یک نطق تلویزیونی گفت اکنون که رویارویی روسیه با آمریکا عمیق تر شده است دو کشور باید با همکاری بیشتری قدرت را از آمریکا بگیرند.

نیویورک تایمز افزود: این دیدار نمایش ژئوپلتیکی در کرملین در یک برهه حساس برای واشنگتن و مخالفان این کشور بوده است.

سفر دو روزه رئیسی به مسکو که از روز چهارشنبه آغاز شده تحکیم روابط دو کشور در کنار چین در مقابل یک دشمن مشترک یعنی آمریکا را هدف قرار می دهد.

وزیر خارجه ایران تاکید کرده که رئیسان جمهوری دو کشور درباره «چارچوب» افزایش همکاری های اقتصادی و نظامی تاکید کردند.

این رسانه با اشاره به اختلافات روسیه و غرب درباره حوزه نفوذ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خاطرنشان کرد در رزمایش دریایی آینده با مشارکت روسیه و ایران و چین، به نظر می رسد کرملین قصد دارد این پیام را ارسال کند که همچنان به توسعه روابط جدیدی ادامه می دهد.

ایران نیز این پیام را ارسال می کند که اگر تحریم های غرب برداشته نشوند، این کشور گزینه های دیگری نیز دارد.

یک کارشناس مسائل بین المللی روس گفت: مقام های روسیه در سال های اخیر با مواضع ضد غربی مقام های ایرانی همسو شده اند و رئیس جمهوری ایران نسبت به روابط نزدیک تر با روسیه ابراز تمایل کرده است.

این روزنامه نوشت: مقام های ایرانی می گویند توافق ۲۰ ساله ای که  پوتین و رئیسی درباره آن مذاکره کرده اند بر روی انتقال فناوری از سوی روسیه، همکاری ها دفاعی و همکاری روسیه در بخش انرژی ایران است.

در روسیه، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چشم انداز افزایش همکاری های دفاعی روسیه و دیگر کشورهای مخالف آمریکا اهرم فشار این کشور بر واشنگتن را افزایش می دهد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.