شیطنت باند سعودی ـ اماراتی علیه فوتبال ایران با کلید واژه «تعلیق»/پای ایتالیا هم به میان آمد
11 فروردین 1401 - 12:05
شناسه : 29255
3
رسانه های معاند سعودی ـ اماراتی بعد از حواشی بازی تیم ملی فوتبال کشورمان با لبنان در مقدماتی جام جهانی شروع به شیطنت و جوسازی کردند.
منبع : فارس
پ
پ

تیم ملی فوتبال کشورمان سه شنبه گذشته در آخرین بازی اش در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه امام رضا (ع) میزبان لبنان بود و با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید.

در این دیدار حاشیه هایی برای برخی تماشاگران از جمله بانوان رخ داد و با وجود حضور آن ها مقابل درب ورزشگاه امام رضا(ع) و داشتن بلیت از حضورشان در ورزشگاه جلوگیری شد. ناهماهنگی صورت گرفته میان مسئولان برگزاری بازی باعث شد تا حواشی در این باره اتفاق بیفتد.

این اتفاقات باردیگر جریان سازی رسانه های معاند و ضد انقلاب را علیه فوتبال کشورمان ایجاد کرد تا از آب گل آلود ماهی بگیرند. این رسانه ها با انتشار فیلمی از حاشیه این دیدار مدعی شدند که فیفا احتمال دارد تیم ملی کشورمان را از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ محروم کند.

این شیطنت و ذوق زدگی رسانه های معاند فارسی زبان تا جایی پیش رفت که به دنبال تیم های جایگزین تیم ملی فوتبال کشورمان هم رفتند.

در این میان رسانه های ایتالیا از جمله «اسکای اسپورت» و سایت دی مارتزیو خبرنگار مشهور ایتالیایی هم از قافله جا نماندند و وارد جوسازی رسانه ای شدند و مدعی شدند فیفا احتمال دارد تیم ملی ایران را به دلیل ممانعت از حضور بانوان در ورزشگاه از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کنار بگذارد و تیم ملی ایتالیا جانشین ایران شود.

جوسازی رسانه ای ایتالیایی ها همچنین باعث شد تا شبکه «بی بی سی» از فیفا در این زمینه استعلام بگیرد و طبق ادعای این رسانه فیفا تهدیدی در زمینه کنار گذاشتن تیم ملی ایران مطرح نکرده و تنها خواهان توضیح از فدراسیون فوتبال ایران در زمینه حواشی ایجاد شده در بازی لبنان شده است.

موج رسانه ای علیه ایران تنها در رسانه های اروپا و ضدانقلاب شکل نگرفته بلکه رسانه های سعودی و اماراتی نیز دست به کار شدند.

سایت «العربیه» عربستان با ذوق زدگی اعلام کرد احتمال دارد ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کنار گذاشته شود و تیم ملی ایتالیا کاندیدای اصلی جانشینی ایران است.

همچنین رسانه های اماراتی با جوسازی مدعی شدند تیم ملی امارات جانشین ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد شد. عراق نیز سهمیه پلی آف خواهد گرفت. جوسازی ها همچنان در رسانه های معاند و سعودی-اماراتی با کلید واژه «تعلیق» و حذف از جام جهانی ادامه دارد اما نکته تعجب آور این است که بسیاری در داخل کشور در رسانه های داخلی و شبکه های اجتماعی خواه و ناخواه در تله رسانه های معاند می افتند و اغلب از بی اطلاعی به این موضوع بیشتر دامن می زنند و به نوعی با اظهارات متناقض خود در جهت ادعای واهی و جوسازی رسانه های ضد انقلاب حرکت می کنند.

با این حال باید اذعان کرد که ایران از سال ۲۰۱۹ جواز حضور بانوان در ورزشگاه ها را صادر کرده است و در جشن صعود تیم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه آزادی و در مقابل عراق، حضور بانوان در ورزشگاه بسیار چشم گیر بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.