اقساط نهضت ملی مسکن ۴ میلیون تومان و ۲۰ ساله است
21 فروردین 1401 - 12:28
شناسه : 29622
7
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اقساط وام نهضت ملی مسکن به شکل پلکانی 4 میلیون تومان و مدت زمان بازپرداخت آن 20 ساله است.
منبع : تسنیم
پ
پ

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به تشریح سیاست‌ها و اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن در کشور اقدام کرد.

این مقام مسئول در ابتدای اظهارات خود کل متقاضیان این طرح را بالغ بر ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد تا کنون تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با توجه به شرایط اعمال شده مورد تأیید قرار گرفته که پس از پالایش نهایی پیامک‌های افتتاح حساب و واریز وجه اولیه برای آنها ارسال شده است.

وی افزود: اگر متقاضیان پس از ارسال سه دوره پیامک تا یک ماه و نیم اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه نکنند، از سامانه حذف خواهند شد.

این مقام مسئول از پرداخت اقساط بلند مدت ماهیانه ۳ تا ۴ میلیون تومان طی مدت ۲۰ ساله در این طرح خبر داد و گفت: طبق سیاست اولیه وزارت راه و شهرسازی و به حداقل رساندن هزینه ساخت واحدها تلاش بود تا هزینه زمین از قیمت واحدها حذف شود؛ این درحالی است که برخی از اراضی خارج از محدوده و الحاقی نیاز به آماده سازی در ابعاد زیربنایی و روبنایی دارند که کمی حائز ملاحظه خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تکلیف دولت در زمینه تولید مسکن و حمایت از اقشار کم درآمد آن است تا با برنامه ریزی های انجام شده ظرفیت تأمین مسکن برای دهک‌های مختلف را فراهم کرده و با مدیریت هزینه و زمین قیمت تمام شده مسکن را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: در این راستا از سازندگان مسکن درخواست داریم با صنعتی سازی و از استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین ضمن ارتقای کیفیت و سرمت ساخت پروژه‌ها در این زمینه به ما کمک کنند.

جعفری ضمن اشاره به این که در اجرای این طرح قطعاً هیچ سازنده‌ای نباید متضرر شود گفت: در برخی از نقاط کشور به دلیل بعد تأمین مصالح نیاز به ضرایب جبرانی دارد که این موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها اختیار داده شده که ضریب جبرانی برای بحث مسافت در راستای تأمین مصالح را داشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.