پیکر نادر طالب‌زاده رهسپار خانه ابدی شد
11 اردیبهشت 1401 - 14:13
شناسه : 30532
3
پیکر نادر طالب‌زاده مستندساز و تهیه‌کننده تلویزیون، امروز در مراسمی از مقابل صدا‌وسیما رهسپار خانه ابدی شد.
منبع : باشگاه خبرنگاران،ایرنا
پ
پ

مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده مجری، مستندساز و تهیه کننده تلویزیون، از دقایقی پیش در محوطه مسجد بلال صداوسیما در خیابان ولیعصر (عج) آغاز شد. در این مراسم جمع کثیری از مردم و دوستان و علاقه‌مندان به این هنرمند حضور داشتند.

نادر طالب‌زاده، یار دیرین شهید آوینی دو شب پیش پس از تحمل یک دوره بیماری و بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان، درگذشت.

مراسم وداع با پیکر این هنرمند متعهد و انقلابی، شب گذشته در معراج شهدای تهران برگزار و سپس به مشهد مقدس منتقل و در مضجع نورانی امام رضا (ع) طواف داده شد.

قرار است پیکر این هنرمند در کنار مزار شهید آوینی به خاک سپرده شود.

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی و سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ، محمدحسین رجبی دوانی کارشناس تاریخ اسلام، گلعلی بابایی نویسنده ادبیات دفاع مقدس از چهره های شناخته شده حاضر در این مراسم بودند.

جبلی در مراسم تشییع نادر طالب زاده

مکتب نادر طالب زاده همانند مکتب سردار سلیمانی ادامه دارد

جبلی رئیس رسانه ملی در مراسم تشییع نادر طالب زاده، گفت: نادر طالب‌زاده تربیت شده انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی (ره) بود.

او ظهور پدیده هایی چون طالب زاده و شهید چمران و آوینی را از برکات جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد بیش از هر چیز باید از مکتب او سخن بگوییم. به گفته جبلی، همانطور که حاج قاسم سلیمانی از پیشمان رفت اما مکتبش ماندگار است، مکتب نادر طالب زاده هم می ماند.

حاج نادر و آوینی و چمران میوه‌های درخت تنومند انقلاب اسلامی هستند

در ادامه پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در مراسم تشییع پیکر نادرطالب زاده گفت: در این ماه خدا گرد هم آمدیم برای بدرقه حاج نادر که ماه چهره انقلاب اسلامی و تربیت شده مکتب امام و انقلاب است.

وی افزود: ما امروز هم اشک بر چشم داریم، هم حسرت بر دل و هم خوشحالی بر لب، اشک بابت رفتن حاج نادر و خوشحالی از بابت رویش مکتب امامین خمینی و خامنه ای که ظهور پدیده هایی چون حاج نادر از نفحات انقلاب اسلامی است و باید از این نعمت ها استفاده کنیم.

رییس سازمان صدا و سیما در ادامه افزود: طالب زاده هر چقدر ممتاز باشد بیش از آنکه از خودش بگوییم  باید از مکتبش سخن بگوییم. مکتب او همچنان شورانگیز و زنده است.

وی گفت: حاج نادر و آوینی و چمران میوه های درخت تنومند انقلاب اسلامی هستند. او در مسیر ولایت الهی قرار گرفت و منور شد به نور الهی کم نیستند کسانی که دچار انحطاط شدند و به استخدام ظلمت درآمدند. او به تولید و عدالت و ولایت دعوت می کند.

وی در ادامه در تشریح شخصیت این هنرمند گفت: بهانه هایی وجود داشت که او را از صراط مستقیم انقلاب اسلامی دور کند. اما او از این صراط دور نشد او مورد غضب دشمنان قرار گرفته که گوارای او باد. از یک سو مظهر امید و نوآوری بود و از طرف دیگر درگیر با تجدد کور غرب بود.

وی با اشاره به اشاعه مکتب اسلامی افزود: مریدان او نخواهند گذاشت که مکتب چمران ساز و آوینی ساز و سلیمانی ساز او دچار فراموشی شود. مکتب او زنده است. روح بلندش در بین ماست. خوش به سعادتش که برگزیده مکتب ولایت و هدایت شد.

وی در پایان گفت: طالب زاده برای جمع کردن مهمانان کنفرانس افق نو خون دل خورد و کم نیاورد. امروز دیگر نگران نیست چون خودش منبع فیض شد. از خدا بخواه که مسیرت ادامه دهیم.

رحیم پور ازغدی

در ادامه مراسم حسن رحیم پور ازغدی استاد دانشگاه و فعال فرهنگی گفت: آدم‌هایی مانند نادر طالب زاده در ترافیک انقلاب گیر نکردند؛ او هرچه جلوتر آمد انقلابی‌تر شد و از جمله کسانی بود که باید گفت کاروان یک نفره راه انداخت.

او، طالب زاده را فردی متفکر و خلاق معرفی کرد که نه مصرف کننده ایدئولوژی انقلاب که از تولید کنندگان آن بود.

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به اینکه ما عادت کردیم مردان بزرگ را تا هستند اذیت و بعد از درگذشت تجلیل کنیم، گفت: روحانیت و معنویت او زیبا بود. عده زیادی در حوزه سیاست و رسانه مشغول هستند اما شغل شان است و نه هدفشان. او تا لحظه آخر هدف معنوی داشت. اهل نماز شب بود. در هر فرصتی مشغول نماز قضا می‌شد. ریاکاری را بلد نبود. هدف و مسیر را گم نمی کرد. از دل جبهه دشمن به خط مقدم جبهه انقلاب آمد. در ترافیک انقلاب گیر نکرد. هر چه جلوتر آمد انقلابی تر شد.

گزارش ایرنا از بدرقه "آقای نادر" به خانه ابدی/ طالب‌زاده در ترافیک انقلاب گیر نکرد

رحیم‌پور ازغدی افزود: توهین‌های مکرری از طرف دشمنان و ناخودی‌ها صورت گرفت اما واکنش شخصی نشان نداد. از کوتوله‌هایی که توهین می کنند گله داشت. یک کاروان یک نفره راه انداخت که به چند کاروان می ارزید. تولید معنا می‌کرد و فقط مصرف کننده نبود.

یک چریک و مجاهد رسانه ای بین المللی بود

وی در تشریح ویژگی‌های طالب‌زاده گفت: گزاره‌های فکر شده و از سر شعور از او می شنیدید و اکنون به حزب الهی خلاق و متفکر همچون وی نیاز داریم نه حزب الهی سیاهی لشگر و عوام.  یک چریک و مجاهد رسانه ای بین المللی بود. در جهت جهانی کردن پیام انقلاب در پوست خودش نگنجید. تئوریسین رسانه بود. از جمله قهرمانان رسانه ای انقلاب اسلامی بود.جرات و قدرت خط شکنی داشت. رانت روشنفکری داشت و استفاده نکرد و از آن طرف به این طرف آمد.

به گفته ازغدی، طالب زاده مجاهد انقلاب رسانه‌ای در سطح بین الملل بود؛ خط شکنی که بدون هیچ منفعتی اهداف خود را پیگیری می کرد و به تنهایی زیر آتش انبوه می‌جنگید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.