عوارض ۱۰ تا ۷۵ درصدی برای واردات خودرو!
02 خرداد 1401 - 18:22
شناسه : 31691
1

نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: عوارض واردات خودرو وارداتی ۱۰ تا ۷۵ درصد اعلام شده است. همچنین نماینده دیگری اعلام کرد که دولت برای واردات خودرو هیچ محدودیتی ندارد.

پ
پ

به گزارش تجارت‌نیوز، نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اطلاعات رسیده، کف و سقف قیمت واردات خودرو  ۷ تا ۲۰ هزار دلار است. مالیات، عوارض و گمرکی خودروهای وارداتی نیز بر اساس نوع خودرو از ۱۰ تا ۷۵ درصد در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس گزارش تسنیم، جلیل رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین آیین‌نامه برای واردات خودرو موضوع مهمی است.

چرا که طبق آیین‌نامه مشخص می‌شود که چه خودروهایی با چه شرایطی و توسط چه کسانی وارد شود. ما این مسائل را در مجلس از بعد نظارتی پیگیری می‌کنیم.

رشیدی کوچی ادامه داد: حجم خودرو تا سقف ۲۵۰۰ سیسی در نظر گرفته شده است. رویکرد مجلس این است که برای قیمت و حجم موتور خودرو سقفی تعیین نشود بلکه دولت این موضوع را با تعرفه کنترل کند.

یعنی خودروهایی که قیمت پایین‌تری دارند با تعرفه کمتر و خودروهای گران قیمت و لوکس با تعرفه بیشتر وارد شود.

وی اظهار کرد: ما نگاه مجلس در این باره را از طریق کمیسیون صنایع به دولت منتقل کردیم. دولت بهتر می‌تواند تعرفه واردات خودرو را مدیریت کند.

البته منتظر هستیم ببینیم که خروجی قطعی و نهایی آیین‌نامه واردات خودرو چه می‌شود.

سقف واردات خودرو برای دولت چه قدر است؟

جواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت:سقفی برای واردات خودرو به کشور تعیین نشده است. دولت می‌تواند به هر میزان که نیاز کشور باشد خودرو وارد کند.

جواد حسینی‌کیا افزود: دولت می‌تواند در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو ، صنایع و خدمات فنی و ارزی که منشا آن مشخص باشد اقدام به واردات خودرو کند. البته این واردات نباید به‌گونه‌ای انجام شود که به منابع ارزی کشور نیز لطمه وارد کند.

وی ادامه داد:در حال حاضر بحث بر روی واردات خودروهای با قیمت ۷ تا ۲۰ هزار دلار است که هنوز نهایی نشده است.

او بیان کرد: خدمات پس از فروش نیز یکی از اولویت‌های است که باید در بحث واردات خودرو در نظر گرفته شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.