زلنسکی: ذخایر غلات اوکراین به ۷۵ میلیون تن خواهد رسید
17 خرداد 1401 - 8:35
شناسه : 32258
7
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هشدار داد که به دلیل محاصره روسیه، تا پاییز امسال ذخایر غلات در انبارهای این کشور به ۷۵ میلیون تن خواهد رسید.
پ
پ

به گزارش ایرنا از الجزیره، زلنسکی دوشنبه شب با تاکید بر ضرورت باز شدن محاصره های ایجاد شده توسط روسیه، خواستار دریافت تسلیحات ضد کشتی برای تضمین امنیت عبور صادرات شد.

رییس جمهوری اوکراین افزود که کی یف با انگلیس و ترکیه درباره طرح کمک دریایی از یک کشور ثالث که تضمین کننده عبور صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه تحت تسلط روسیه است، گفت وگو کرده است.

زلنسکی می گوید؛ اگر به اوکراین در رفع محاصره بنادر و صادرات دوباره کمک نشود، بحران جهانی انرژی با بحران غذا جایگزین خواهد شد.

روسیه و اوکراین روی هم حدود ۳۰ درصد از عرضه جهانی گندم را تامین می کنند. حدود ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به صادرات غلات اوکراین وابسته هستند.

سازمان ملل متحد پیش از این هشدار داده بود که اگر بنادر اوکراین که به دلیل جنگ بسته شده‌اند، بازگشایی نشوند، میلیون‌ها نفر در جهان با خطر گرسنگی مواجه خواهند شد.

در آغاز سال ۲۰۲۲ حدود ۲۷۶ میلیون نفر در سراسر جهان با گرسنگی حاد مواجه بودند، اما انتظار می‌رود در صورت ادامه درگیری در اوکراین، ۴۷ میلیون نفر به این افراد به ویژه در کشورهای جنوب صحرای آفریقا افزوده شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.