افتتاح بزرگترین خیابان غذا در غرب پایتخت/رونق فرهنگی، اشتغال و گردشگری در دره‌فرحزاد
22 خرداد 1401 - 8:48
شناسه : 32515
5
بزرگترین خیابان غذا در غرب پایتخت در منطقه ۹ افتتاح شد که شامل ۲۰ غرفه تهیه غذا و صنایع دستی است.
منبع : ایرنا
پ
پ

خیابان غذا (گذر اجتماعی) در غرب پایتخت افتتاح شد، این گذر که در بخشی از خیابان بدرالزمان قریب در منطقه ۹ ایجاد شده، شامل ۲۰ غرفه تهیه غذا و صنایع دستی است.

شهردار منطقه ۹ در مراسم افتتاح گذر اجتماعی این منطقه و جشن میلاد امام رضا (ع) گفت: از زیر شاخه های طرح های فرهنگی و اجتماعی اقدامات مربوط به گردشگری است. تهران نیز در زمره شهرهای گردشگری قرار دارد و مدیریت شهری نیز وظیفه خود می داند که به این موضوع توجه داشته باشد.

محمدرحیم مرتضوی افزود: این گذر یک طرح جدید در منطقه است که در خیابان بدرالزمان قریب ایجادشده و بزرگترین خیابان غذا در غرب تهران است و حتی می توان گفت که از خیابان سی تیر نیز بزرگتر است. این خیابان موجب رونق کسب و کار در منطقه خواهد شد؛  خیابانی که با توسعه شهری از بن بست خارج شد اما یکی از نقاط کور منطقه بود که با این طرح روشنایی در آن ایجاد شده است.

طرح گذر اجتماعی در غرب تهران، موفق‌تر از تجربیات قبلی خواهد بود

شهردار منطقه ۹ ادامه داد: خرسندیم که گذر اجتماعی و خیابان غذا در مساحتی بالغ بر ۲ هزار متر و ۲۰ غرفه ایجاد شده است.

وی افزود: برای سنجیدن میزان استقبال مردم این گذر قبل از افتتاح رسمی، به صورت آزمایشی افتتاح شد که با استقبال مناسب شهروندان مواجه شده است؛ هر چند این گذر یک نقطه مواصلاتی در منطقه بود اما نقطه ای تاریک بود و این اقدام یک روشنایی به این نقطه بخشیده و خیابان غذای افتتاح شده در آن بزرگترین خیابان غذا در غرب تهران است.

مرتضوی اضافه کرد: در این زمینه تجربیات موفقی در خیابان های سی تیر و باب همایون داشتیم و به نظر می رسد این طرح در یک منطقه کم برخوردار موفق تر از تجربیات قبلی خواهد بود و نشاط اجتماعی و آسایش خانواده ها را به همراه خواهد داشت؛ در تکمیل این پروژه قطعا نمازخانه و بسته های فرهنگی را اجرا خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۹ یادآور شد: مردم منطقه نگرانی درباره ترافیک این خیابان داشتند و بر همین اساس گاردریل میانی خیابان و سرعت کاه ها اجرا و آرام سازی و ایمن سازی خیابان انجام شد تا نگرانی مردم در این باره مرتفع شود.

رونق فرهنگی، اشتغال و گردشگری در دره‌فرحزاد

همچنین مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: طرح جدیدی را از سال گذشته مبنی بر شناسایی نقاط خاموش در شهر تهران و استفاده از آنها برای ایجاد سرزندگی در تهران آغاز کرده ایم.

قدرت اله محمدی افزود: نکته دیگر این است که تلاش کردیم با کمک این طرح در نقاط محروم تر شهر گردشگران داخلی و خارجی را جذب کنیم؛ یکی از این نقاط محدوده رها شده و بلاتکلیف بود که در خیابان اجتماعی منطقه ۹ وجود داشت و هیچ استفاده ای از آن نمی شد. این طرح حداقل برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و موجب سرزندگی و رونق در این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه با این اقدام تا حدودی توازن فضاهای گردشگری در شرق و غرب و نقاط شمالی و جنوبی ایجاد شده است، ادامه داد: این طرح با الگو برداری از خیابان سی تیر و باب همایون در چند نقطه دیگر شهر که شاید بعضا نقاط حادثه خیر، کور و محل تجمع معتادان باشد اجرا می شود تا این سرزندگی را در شهر رونق دهیم. یکی از این نقاط شناسایی شده دره فرحزاد است که در حال ساماندهی است و در آینده تبدیل به نقطه گردشگری خواهد شد تا علاوه بر رفع معضلات اجتماعی آن رونق فرهنگی، اشتغال و گردشگری در آن به وجود آید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.