این گیاه بدبو، قاتل فشار خون است!
25 خرداد 1401 - 10:00
شناسه : 32722
4
سیر یک گیاه دارویی شگفت انگیز با خاصیت کنترل در بیماریهای قلبی عروقی نظیر تصلب شرایین، چربی خون، فشار خون، لخته شدن خون، نامنظی ضربان قلب و صدمات قلبی می باشد.
منبع : بهداشت نیوز
پ
پ

 سلسله کنفرانس علمی «فارماکولوژی قلبی عروقی سیر»به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بیست و دوم خرداد ماه برگزار شد.
در این وبینار که با سخنرانی دکتر سعید کیانبخت عضو هیات علمی این پژوهشکده برگزار شد، خواص قلبی عروقی سیر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
کیانخت اظهار کرد : بسیاری از افراد به‌خاطر بوی تُند سیر از مصرف آن خودداری می‌کنند، اما دقیقا همان ترکیبات گوگردی که مهمترین آن ها آلیسین دی آلیل سولفید است و باعث بوی بد سیر می‌شود، فواید فوق‌العاده ای دارند. وی تاکید کرد: همین ترکیبات می‌توانند از تشکیل مواد سرطان‌زا در بدن جلوگیری کنند و سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.
این عضو هیات علمی تصریح کرد: سیر با نام علمی allium sativum هزاران سال است که برای مصارف درمانی مورد استفاده قرار میگیرد و در حال حاضر سیر برای کاهش کلسترول، کاهش ریسک بیماریهای قلبی عروقی و خاصیت آنتی میکروبی کاربرد دارد. گیاه سیر و داروهای ساخته شده از آن در کنترل و پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی عروقی و خون مورد استفاده قرار میگیرد و این موضوع از آن حیث اهمیت دارد که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ۳۱ درصد مرگ و میر سالیانه بر اثر بیماریهای قلبی عروقی است.
وی بیان کرد: سیر یک گیاه دارویی شگفت انگیز با خاصیت کنترل در بیماریهای قلبی عروقی نظیر تصلب شرایین، چربی خون، فشار خون، لخته شدن خون، نامنظی ضربان قلب و صدمات قلبی می باشد.

گفتنی است، در این وبینار که دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
مخاطبان این دوره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی بودند و این دوره به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش های مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزار شده ودر انتهای برنامه فایل پاورپوینت ارایه شده و فیلم ضبط شده برنامه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.
بنابر گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی،  در پایان، شرکت کنندگان دوره به مدت ۷۲ ساعت فرصت داده شد تا در آزمون آنلاین پایان دوره شرکت نمایند و با پاسخ صحیح به ۷۰ درصد سوالات بتوانند امتیاز بازآموزی دوره را کسب کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.