آژانس بین المللی انرژی: احتمالا روسیه صادرات گاز به اروپا را به طور کامل قطع کند
01 تیر 1401 - 20:12
شناسه : 33294
4
مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه گفت که روسیه ممکن است صادرات گاز به اروپا را به طور کامل قطع کند، زیرا به دنبال تقویت اهرم سیاسی اش در میانه بحران اوکراین است. «فاتح بیرول» افزود: با توجه به رفتار‌های اخیر، این مساله را منتفی نمی‌دانم که روسیه به دنبال یافتن موضوع‌های متفاوتی در اینجا و آنجا و دستیابی به بهانه‌هایی برای کاهش بیشتر محموله‌های گاز به اروپا و حتی قطع کامل آن باشد.
منبع : انتخاب
پ
پ

مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه گفت که روسیه ممکن است صادرات گاز به اروپا را به طور کامل قطع کند، زیرا به دنبال تقویت اهرم سیاسی اش در میانه بحران اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «فاتح بیرول» افزود: با توجه به رفتارهای اخیر، این مساله را منتفی نمی دانم که روسیه به دنبال یافتن موضوع های متفاوتی در اینجا و آنجا و دستیابی به بهانه هایی برای کاهش بیشتر محموله های گاز به اروپا و حتی قطع کامل آن باشد. به همین دلیل، اروپا به برنامه های اضطراری نیاز دارد و باید خود را آماده کند.

کشورهای اروپایی به دنبال کاهش واردات از روسیه و همچنین افزایش قیمت گاز طبیعی به سمت سایر سوخت‌های فسیلی از جمله زغال سنگ روی می آورند.

به دنبال کاهش جریان گاز وارداتی کشورهای اروپایی از روسیه، قیمت گاز طبیعی در هر مگاوات ساعت در اروپا روز دوشنبه ۵.۸۷ درصد افزایش یافت. بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال جایگزین‌های ممکن برای گاز طبیعی روسیه هستند.

شرکت گازپروم روسیه گزارش داد که عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم ممکن است تا ۱۶ ژوئن به ۶۷ میلیون متر مکعب در روز کاهش یابد. پیشتر حد معمول انتقال گاز از این خط لوله، ۱۶۷ میلیون متر مکعب بود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.