لیگ ملت‌های والیبال| شاگردان عطایی در رده هفتم ایستادند/ حریف ایران در مرحله نهایی مشخص شد
20 تیر 1401 - 18:57
شناسه : 34681
3
مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها سال 2022 در گروه مردان به پایان رسید و جایگاه نهایی هشت تیم صعود کننده به مرحله نهایی این رقابت‌ها در جدول مشخص شد.
منبع : فارس
پ
پ

 مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در گروه مردان امشب (یکشنبه ۱۹ تیر) به پایان رسید و هشت تیم ایتالیا، لهستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، برزیل، ایران و هلند با کسب جایگاه‌های اول تا هشتم به مرحله نهایی صعود کردند.

تیم ملی والیبال ایتالیا با ۱۰ برد، دو شکست و ۳۱ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی شد و تیم‌های لهستان و آمریکا نیز با کسب ۱۰ برد و ۳۱ و ۲۸ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم جدول در پایان مرحله مقدماتی قرار گرفتند.

تیم‌های ملی والیبال فرانسه (۹ برد و ۲۸ امتیاز)، ژاپن (۹ برد و ۲۷ امتیاز) و برزیل (هشت برد و ۲۴ امتیاز) رتبه های چهارم تا ششم جدول را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال ایران نیز با هفت برد برابر چین، استرالیا، آمریکا، کانادا، لهستان، اسلوونی و صربستان و کسب ۲۰ امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار گرفت و به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کرد.

ملی‌پوشان والیبال ایران در این رقابت‌ها پنج شکست تجربه کردند که برابر تیم‌های هلند، ژاپن، بلغارستان، برزیل و ایتالیا رقم خورد.

هشتمین سهمیه مرحله نهایی لیگ ملت‌ها در آخرین روز به هلند رسید که با ۶ برد و ۱۷ امتیاز در جایگاه هشتم مسابقات باقی ماند.

تیم‌های آرژانتین، اسلوونی، صربستان، آلمان، چین، بلغارستان، کانادا و استرالیا نیز با قرار گرفتن در رتبه‌های نهم تا شانزدهم به کار خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ پایان دادند و از صعود به مرحله نهایی بازماندند.

مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۲ در گروه مردان از ۲۹ تیر تا دوم مرداد به میزبانی شهر بولونیا در کشور ایتالیا برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف لهستان می‌رود.

در مرحله یک‌چهارم طی روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه، ایتالیا با توجه به اینکه میزبان است، با تیم هشتم جدول مرحله مقدماتی بازی خواهد کرد و دیگر بازی‌ها به ترتیب بین تیم‌های دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم برگزار می‌شود تا چهار تیم برنده به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند.

بنابر این تیم ملی والیبال ایران که در جایگاه هفتم جدول قرار دارد، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف لهستان خواهد رفت که در رتبه دوم است.

در سه دیدار دیگر مرحله یک چهارم نهایی ایتالیا با هلند بازی می‌کند، آمریکا مقابل برزیل صف آرایی خواهد کرد و دو تیم فرانسه و ژاپن نیز به مصاف یکدیگر می‌روند.

نتایج آخرین روز مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

آمریکا ۳ – آرژانتین ۲

استرالیا صفر – فرانسه ۳

برزیل ۳ – ژاپن صفر

چین یک – صربستان ۳

ایتالیا ۳ – هلند صفر

اسلوونی یک – لهستان ۳

جدول لیگ ملت‌ها در پایان مرحله مقدماتی به شرح زیر است:

۱- ایتالیا، ۱۰ برد  ۳۱ امتیاز
۲- لهستان، ۱۰ برد و ۳۱ امتیاز
۳- آمریکا، ۱۰ برد و ۲۷ امتیاز
۴- فرانسه، ۹ برد و ۲۸ امتیاز
۵- ژاپن، ۹ برد و ۲۷ امتیاز
۶- برزیل، ۸ برد و ۲۴ امتیاز
۷- ایران، ۷ برد و ۲۰ امتیاز
۸- هلند، ۶ برد و ۱۷ امتیاز
۹- آرژانتین، ۵ برد و ۱۸ امتیاز
۱۰- اسلوونی، ۵ برد و ۱۵ امتیاز
۱۱- صربستان، ۵ برد و ۱۴ امتیاز
۱۲- آلمان، ۴ برد و ۱۰ امتیاز
۱۳- چین، ۳ برد و ۹ امتیاز
۱۴- بلغارستان، ۲ برد و ۹ امتیاز
۱۵- کانادا، ۲ برد و ۶ امتیاز
۱۶- استرالیا، یک برد و دو امتیاز

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.