ایران در حال بررسی اطمینان آور بودن پیشنهاد اروپا در سه حوزه پادمان، تحریم و تضمین است
21 مرداد 1401 - 16:49
شناسه : 36587
2
یک دیپلمات ایرانی گفت:جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی پیشنهادهای دریافتی است تا نسبت به تامین خواسته‌های خود اطمینان حاصل کند.
منبع : ایرنا
پ
پ

یک دیپلمات ایرانی مطلع از روند مذاکرات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا گفت: پیشنهادهای اروپا در صورتی قابل قبول است که در موضوعات مختلف از جمله ادعاهای سیاسی مرتبط با مسایل پادمانی، تحریم‌ها و تضمین، برای ایران اطمینان ایجاد کند

این دیپلمات ایرانی گفت:جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی پیشنهادهای دریافتی است تا نسبت به تامین خواسته‌های خود اطمینان حاصل کند.

وی ادامه داد: ایران باید بررسی کند که آیا این پیشنهادها تضمین کننده خواسته‌های ایران در حوزه‌های مختلف از جمله ادعاهای سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی، تحریم و تضمین‌ برای پایداری توافق هست و آیا می‌تواند در این موضوعات اطمینان آور باشد یا خیر.

روزنامه  وال استریت ژورنال ساعاتی قبل به نقل از یک دیپلمات اروپایی مدعی شده بود که اتحادیه اروپا در مورد موضوع پادمان پیشنهاداتی ارائه کرده است، اما آنچنان که از گفته دیپلمات ایرانی بر می‌آید، این پیشنهاد باید برای ایران از یک سو باید اطمینان آور باشد و از سوی دیگر همه موضوعات مورد بحث در وین را در بر بگیرد.

به گزارش ایرنا،آخرین دور از گفتگوها برای رفع تحریم‌ها، در حالی هفته گذشته در وین به پایان رسید که ایران اعلام کرده بود در مورد ادعاهای سیاسی مرتبط با مسایل پادمانی، تحریم‌ها و همچنین تضمین معتبر، گفتگو خواهد کرد.

در همین حال محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور نیز در توئیتر با اشاره گفتگوهای اخیر رئیس جمهور با چند تن از رهبران ۱+۴ اعلام کرد: «در همه گفتگوهای تلفنی آقای رئیسی با رؤسای جمهور فرانسه، روسیه و چین، موضع قاطع ایشان این بود که فقط زمانی که ادعاهای پادمانی حل و فصل و بسته شود، توافق نهایی قابل دست یافتن است.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.