یزدانی رکورد تختی و سوریان را شکست
25 شهریور 1401 - 8:14
شناسه : 38155
6
حسن یزدانی چهره پرافتخار کشتی ایران با صعود به فینال رقابت‌های جهانی صربستان، با کسب هشتمین مدال مجموع جهان و المپیک خود، در صدر پرمدال‌ترین کشتی‌گیران تاریخ ایران قرار گرفت.
منبع : ایسنا
پ
پ

حسن یزدانی با صعود به فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، در مجموع دوران قهرمانی خود مجموعا صاحب هشتمین مدال خود در رقابت‌های جهانی و المپیک می‌شود و با کسب این مدال، به عنوان تنها کشتی گیر تاریخ ایران می‌شود که صاحب ۸ مدال جهانی و المپیک شده است.

یزدانی تاکنون موفق به کسب ۳ طلا، یک نقره و یک برنز جهان و یک طلا و یک نقره المپیک شده است و امشب نیز با صعود به فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲، تنها کشتی گیر تاریخ ایران شد که صاحب ۸ مدال جهانی و المپیک شده است.

یزدانی پیش از این به همراه جهان پهلوان غلامرضا تختی و حمید سوریان با کسب ۷ مدال جهانی و المپیک در صدر قرار داشت.

تختی یک طلا و ۲ نقره المپیک و ۲ طلا و ۲ نقره جهان را در ویترین افتخارات خود دارد و سوریان نیز ۶ طلای جهان و یک طلای المپیک را در کارنامه خود دارد و با توجه به رکورد جدید یزدانی، در رده دوم این لیست جای می‌گیرند.

عبدالله‌ موحد با ۵ طلای جهان و یک طلای المپیک و علیرضا حیدری با یک طلا، ۳ نقره و یک برنز جهان و یک برنز المپیک، هر کدام با مجموع ۶ مدال جهانی و المپیک در رده‌ سوم این لیست قرار می‌گیرند.

ابراهیم جوادی، رسول خادم، علیرضا دبیر، قاسم رضایی و حسن رحیمی نیز هر کدام با مجموع ۵ مدال جهانی و المپیک در رده بعدی جای می‌گیرند.

 

فهرست پرمدال ترین کشتی‌گیران تاریخ ایران در مسابقات جهانی و المپیک:

۸ مدال: حسن یزدانی

۷ مدال: غلامرضا تختی و حمید سوریان

۶ مدال: عبدالله موحد و علیرضا حیدری

۵ مدال: ابراهیم جوادی، رسول خادم، علیرضا دبیر، قاسم رضایی و حسن رحیمی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.