برای خانواده بزرگ ایران
12 مهر 1401 - 14:34
شناسه : 38838
1

«به همان اندازه که از آشوب نمی‌ترسیم و تهدیدی از آن متوجه نظام نمی‌دانیم، به همان میزان از دورشدن حتی یک نوجوان از خانواده بزرگ ایران اسلامی دل‌نگرانیم. نگاه ملی و تمدنی ما به ایران آینده، بنای رفیع و درخشانی است که هر یک از نوجوانان و جوانان امروز یکی از ستون‌های آنند. ما به تمام جوانان‌مان نیاز داریم.»

پ
پ

به گزارش ایسنا، در سرمقاله روزنامه رسالت آمده است: «۱. اصل و اساس ماجراهای اخیر، نه درگذشت تأثربرانگیز مهسا امینی بوده، نه حتی مسئله‌ای با ابعاد گشت ارشاد یا حتی حجاب. مسئله اصلی هیچ‌یک از اینها نبوده است بلکه هدف از ماجراهای اخیر همان است که در سده اخیر در ایران عزیز ما پیگیری شده است. از بر سر کار آوردن وابستگان مستبد، تا کودتا و زمین‌زدن نهضت ملی‌شدن نفت، تا تلاش در جهت عدم شکل‌گیری یا حداقل مهار جمهوری اسلامی، تحمیل هشت سال جنگ، طراحی چهل سال تحریم سیاسی و اقتصادی، پیاده‌سازی و مشارکت جدی در فتنه ۸۸، سوارشدن بر موج ناآرامی‌ها در تمام این سال‌ها، ممانعت از صدور فناوری و حتی دارو به ایران، راه‌اندازی صدها رسانه فارسی‌زبان علیه ایران و در شرایط فعلی، تلاش همه‌جانبه و رسمی و تلاش تبلیغاتی، مالی، تسلیحاتی و تروریستی برای گسترش اغتشاش و ناامنی در ایران. این سلسله بیش از این است و تمامی ندارد و صدالبته که این ماجرا، آخری هم نخواهد بود.

۲. جمهوری اسلامی ممکن است اشتباهات و کاستی‌هایی نیز داشته باشد اما از قضا در موضوعی مورد تهاجم است که کارنامه مفصلی دارد. ایران در چهار دهه اخیر، در افزایش سن امید به زندگی زنان، در افزایش چند دَه‌ برابری شمار دختران دانشجو و فارغ‌التحصیل در تحصیلات دانشگاهی، در افزایش مشارکت اجتماعی، در تصدی مسئولیت‌های عمومی، در بالارفتن نرخ سواد و در دَه‌ها حوزه دیگر یکی از پنج کشور برتر دنیا و در برخی حوزه‌ها اول بوده است. اگر چه معتقدم جمهوری اسلامی کارهای بزرگی کرده اما کارهای بزرگ‌تری در پیش دارد؛ ضمن آنکه تمام آمارهای پیش‌گفته بر اساس شاخص‌های بین‌المللی و غیر ایرانی ارائه شده است.

۳. از اینکه در دو هفته گذشته چه گذشته می‌گذرم، کمابیش همه می‌دانیم. اما مسئله آن است‌ که‌ چه باید کرد. راه حل از پیش مشخص است: جهاد تبیین. هرچند سازمان‌های انتظامی و قضائی در مواجهه با اندکی خرابکار وابسته باید به مسئولیت خود عمل کنند اما غیر از آن عده قلیل، ما با شماری از مردم در اقشار مختلف اعم از دانشگاهیان، فرهنگیان، هنرمندان و ورزشکاران سروکار داریم که مایلم نام مخالف یا منتقد نجیب بر آنها بگذارم. مدارا و مواسات، ابزار جهاد تبیین است. به همان اندازه که از آشوب نمی‌ترسیم و تهدیدی از آن متوجه نظام نمی‌دانیم، به همان میزان از دورشدن حتی یک نوجوان از خانواده بزرگ ایران اسلامی دل‌نگرانیم. نگاه ملی و تمدنی ما به ایران آینده، بنای رفیع و درخشانی است که هر یک از نوجوانان و جوانان امروز یکی از ستون‌های آنند. ما به تمام جوانان‌مان نیاز داریم.

۴. امر بزرگی چون جهاد، پیشوا و نقشه می‌خواهد. سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری، نقشه راه این جهاد عظیم تبیین است. مسئولیت بر عهده همه کسانی است که دل در گرو ایران قوی دارند. باید خط را درست فهمید. مرد و زن، پیر و جوان، اقوام مختلف و به‌ویژه کرد و بلوچ، عقاید و سبک‌های مختلف زندگی از باحجاب تا کم‌حجاب، اقشار مختلف اعم از هنرمندان و ورزشکاران و تمام گروه‌ها، همه جزئی از خانواده بزرگ ایران اسلامی هستند.»

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.