روایت واشنگتن‌پست از استیصال مقامات آمریکایی در برابر رکود تورمی
29 مهر 1401 - 11:14
شناسه : 39653
4
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست با اشاره به گسترش همزمان تورم و رکود در آمریکا، این چالش را متفاوت از رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ و ۲۰۲۰ عنوان و مقامات آمریکایی را در برابر این بحران مستاصل ارزیابی کرد.
منبع : ایرنا
پ
پ

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی اعلام کرد: با افزایش نگرانی‌ها درباره گسترش رکود، واشنگتن در حال بررسی روش‌های مهار رکود و روند فزاینده قیمت‌هاست.

در این گزارش آمده است: با واقعی‌تر شدن پیش بینی‌ها درباره رکود اقتصاد آمریکا، سیاست‌گذاران در واشنگتن گزینه‌های محدودی برای تسکین تاثیرات رکود تورمی در اختیار دارند؛ مجموعه ای از شرایط غیرمترقبه اقتصادی که چالش‌هایی متفاوت از رکودهای گذشته را در مقابل آنها قرار داده است.

واشنگتن پست نوشت: مقامات کاخ سفید و بانک مرکزی همچنان بر این باورند که می توان از رکود اقتصادی جلوگیری کرد و بر مبارزه با تورم متمرکز هستند؛ تورمی که در چهار دهه گذشته مشاهده نشده است.

این رسانه آمریکایی در عین حال تصریح کرد:  لرزش وال‌استریت و هشدار بخش خصوصی درباره احتمال رکود، موجب شروع گفت‌وگوها درباره گزینه‌های پیش رو برای مقابله با آن شده است.

واشنگتن‌پست نوشت: مقامات کنگره در حال بحث درباره راهکارهای مقابله با رکود، بدون تشدید تورم هستند. دستیاران (اقتصادی) کاخ سفید، به طور غیررسمی، بررسی گزینه‌های فرضی مانند ارائه حقوق بیکاری و کوپن غذا را آغاز کرده‌اند. بانک مرکزی آمریکا نیز در حال مشورت با تحلیلگران خارجی درباره تنظیم سیاست‌های پولی به شکلی است که بتواند همزمان با انقباض اقتصادی، تورم را کاهش دهد.

این رسانه آمریکایی به نقل از تحلیلگران، از احتمال افزایش میزان بیکاری از ۳.۵ درصد به حدود ۵ تا ۶ درصد حتی در صورت ملایم بودن رکود خبر داد.

واشنگتن‌پست از مشورت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا با دستیاران اقتصادی درباره احتمال وقوع رکود اقتصادی مشابه رکود کنونی در انگلیس خبر داد و به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید نوشت: دولت در حال آماده شدن برای مقابله با رکود تورمی است.

این روزنامه آمریکایی، مقابله با رکود تورمی را یکی از مباحث جدی مطرح در کنگره آمریکا اعلام کرد و افزود: این یک معمای واقعی برای سیاست پولی و مالی در واشنگتن است. اینکه چگونه سیاست‌گذاران می‌توانند از افزایش تورم جلوگیری کنند در حالی که همچنان از اقتصاد ضعیفی که به سمت رکود پیش می‌رود، حمایت می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.