درخواست الجزائر از روسیه برای سرمایه‌گذاری در این کشور
24 آبان 1401 - 10:18
شناسه : 41220
5
رئیس پارلمان الجزائر از روسیه خواست زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور را بیش‌تر و متنوع‌تر سازد.
منبع : فارس
پ
پ

به نقل از اسپوتنیک، ابراهیم بوغالی رئیس پارلمان الجزائر روز دوشنبه در دیدار با با والرین شوویف، سفیر روسیه در الجزائر واقعیت روابط دو کشور و چشم انداز تقویت و توسعه آن را بررسی کرد و خواستار افزایش سرمایه‌گذاری‌های تجار روسی در الجزائر شد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی پارلمان الجزائر، بوغالی در این دیدار واقعیت روابط دوجانبه با ریشه تاریخی آن و راه‌های پیشبرد همکاری‌های پارلمانی از طریق تبادل دیدارها و تقویت رایزنی‌های دو گروه دوستی دو کشور را بررسی کرد.

بوغالی ضمن درخواست از بازرگانان روسی برای استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در الجزائر و متنوع سازی آن در زمینه‌های مختلف بر اهمیتی که الجزائر برای تقویت همکاری‌ خود با روسیه به ویژه در زمینه‌های آموزش عالی، گردشگری و فرهنگ قائل است، تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پایان نوامبر جاری زمان آغاز برنامه کاری فشرده برای گروه پارلمانی دوستی خواهد بود، تاکید کرد: با توجه به رابطه دوستی که دو طرف را به هم پیوند می‌دهد، ارتقای روابط با روسیه در اولویت‌های این فعالیت‌ها خواهد بود.

رئیس پارلمان الجزائر درباره بحران اوکراین هم بر خواست کشورش برای ایجاد راه حل مسالمت آمیز به منظور پایان یافتن این بحران تاکید کرد.

سفیر روسیه در الجزائر هم در این دیدار از آمادگی کشورش برای مشارکت در توسعه روابط فیمابین در زمینه های مختلف آموزش، صنعت و انرژی تاکید کرد.

وی همچنین نسبت به نتایج کمیته مشترک اقتصادی ابراز خوش بینی کرد و گفت: نتایج آن مثمر ثمر خواهد بود.

در مورد بحران اوکراین،  شووایف تاکید کرد که روسیه از موضع متعادل الجزائر در این موضوع بسیار قدردانی می‌کند.

رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزائر جمعه گذشته در حاشیه کنفرانس صلح پاریس تاکید کرده بود که تلاش‌ها برای سفر عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزائر به روسیه ادامه دارد و امید است که این سفر تا قبل از پایان سال جاری میلادی انجام شود.

وی افزود: ما برنامه بزرگی برای همکاری داریم.الجزائر و روسیه دو شریک مهم یکدیگرند ما وارد یک گفت‌وگوی سیاسی سطح بالا شده‌ایم و امیدواریم که سفر تبون به روسیه آغازگر مرحله جدیدی در روابط ما باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.