روایت سی ان ان از توصیه همراه با هشدارهای امنیتی کشورها برای سفر به آمریکا
06 آذر 1401 - 16:49
شناسه : 41999
2
شبکه سی ان ان طی گزارشی عنوان کرد: همانطور که آمریکا بارها برای سفر اتباع خود به دیگر کشورها سطوح مختلف هشدار امنیتی صادر کرده، کشورهای مختلف از جمله متحدان نزدیک این کشور بخاطر ناامنی‌ها در آمریکا توصیه های امنیتی برای سفر اتباع خود به این کشور ارائه می کنند.
منبع : ایرنا
پ
پ

شبکه خبری سی ان ان دراین باره گزارش داد: آمریکا برای سفر اتباع خود به دیگر کشورهای جهان چهار سطح هشدار امنیتی تعیین کرده است، سطح یک که در آن از اتباع خود می خواهد در سفر به چنین کشوری احتیاط های لازم را به عمل آورند تا سطح چهار که صریحا به اتباع خود می گوید به چنین کشوری به علت سطح بالای جرم و جنایت و ناامنی مطلقا سفر نکنید.

آمریکا کانون خشونت‌های مسلحانه

آمریکا خود با افزایش نرخ کشتار در ارتباط با خشونت با سلاح گرم و کشتارهای جمعی که تا ۲۵ نوامبر به ۶۱۰ فقره رسیده، همواره در سرخط اول رسانه ها در جهان بوده و این کشتارها به امری رایج دراین کشور بدل گشته است؛ در نتیجه دیگر کشورها نیز با توجه به شرایط موجود در آمریکا به اتباع خود به گونه ای هشدار می دهند که آمریکا کانون یک منطقه فعال جنگی است.

این کشورها با اشاره به وضعیت آمریکا به اتباع خود می گویند: ایالات متحده آمریکا بیش از آنچه تصور می کنید دچار خشونت (با سلاح گرم) است و باید برای سفر بدانجا مراقبت های بیشتری را در قیاس با کشور خودتان به عمل آورید.»

کانادا

بنابراین گزارش دولت کانادا به شهروندان خود برای سفر به آمریکا توصیه می کند: «در صورت سفر به ایالات متحده آمریکا احتیاط های معمول امنیتی را رعایت کنید»، کانادا بخصوص از شهروندان خود می خواهد در زمان عبور از مرز زمینی آمریکا به مکزیک که جرم و جنایت ناشی از باندهای قاچاقچی رایج است، مراقب خود باشند و چنانچه (در آمریکا) مورد سرقت قرار گرفتند به هیچ وجه از خود مقاومت نشان ندهند.

انگلیس

تارنمای خبری این رسانه تصویری آمریکایی درادامه این گزارش می نویسد: دولت انگلیس نیز نسبت به سفر اتباع خود به آمریکا هشدار می دهد و به آنان یادآور می شود که در ایالات متحده آمریکا کشتارهای دسته جمعی (به علت حمل سلاح گرم) رخ می دهد؛ دولت انگلیس به شهروندان خود می گوید که در آمریکا، جرم و جنایت از جمله جرائم با سلاح گرم که به ندرت متوجه گردشگران خارجی می شود، وجود دارد و وارد مکان هایی در آمریکا که چندان شناختی از آن ندارند، نشوند، بخصوص مراقب عبور از مرز زمینی آمریکا با مکزیک باشند.

فرانسه

این شبکه خبری در ادامه این گزارش نوشت: هرچند وزارت امورخارجه فرانسه؛ آمریکا را در زمره امن ترین کشورهای جهان قرار می دهد، اما با این وجود شهروندان خود را از سفر به مناطق حومه شهرهای آمریکا به علت نا امنی برحذر می دارد، بطور مثال از اتباع خود می خواهد تا از تردد به تنهایی و بخصوص در طی شب در شهر بوستون واقع در ایالت ماساچوست آمریکا پرهیز کنند و یا در آتلانتا مرکز ایالت جرجیا پس از ساعات پایان کار و در مناطق ناآشنای آن احتیاط به عمل آورده و برای تردد از تاکسی به جای پیاده رفتن استفاده کنند.

رژیم صهیونیستی آمریکا را در هشدار امنیتی سطح ۰۱ قرار داده است

سی ان ان همچنین در مورد ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی نسبت به سفر ساکنان فلسطین اشغالی به آمریکا دراین گزارش اشاره کرد و نوشت: اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نیز هشدار امنیتی سطح ۰۱ تا ۰۴ دارد و اغلب برای سفر ساکنان خود به آمریکا توصیه و هشدار سطح ۰۱ برای نزدیک ترین متحد خود قائل است و آن اینکه هشدار می دهد احتیاط و مراقبت های معمول را با توجه به افزایش حوادث یهودستیزانه در داخل خاک آمریکا را در نظر بگیرند.

آلمان

آلمان روابط بسیار نزدیک گردشگری با آمریکا دارد با این وجود وزارت امور خارجه آلمان به شهروندان خود برای سفر به آمریکا هشدار می دهد چرا که تهیه سلاح گرم در ایالات متحده سهل الوصول بوده، که گاه و بیگاه منجر به کشت و کشتار در آن کشور می شود.

ژاپن

ژاپن نیز نسبت به سفر اتباع خود به آمریکا توصیه و هشدارهای خاص امنیتی خود را دارد و به اتباع خود برای سفر به آمریکا صراحتا هشدار می دهد: مهم است که بدانیم وضعیت امنیتی بین ایالات متحده امریکا و ژاپن بسیار متفاوت است و درک کنیم که قربانیان جنایت در چه زمینه‌هایی در معرض خطر بالایی هستند، چراکه یکی از نگرانی‌های اصلی امنیتی در ایالات متحده، جنایات با سلاح گرم در آن کشور است.

نیوزیلند

نیوزیلند نیز برای سفر اتباع خود به آمریکا هشدار می دهد: نرخ حوادث خشونت آمیز ناشی از سلاح گرم در آمریکا بسیار بالاتر از نیوزیلند است، در بسیاری از ایالت ها در آمریکا، حمل سلاح بطور علنی توسط شهروندان آن کشور آزاد و مشروع است، با این وجود میزان خشونت با سلاح گرم مکان به مکان و شهر به شهر در آمریکا متفاوت است.

ایالات مهمات آمریکا

درحالی شبکه خبری سی ان ان به وضعیت توصیه و هشدارهای امنیتی سفر به آمریکا از سوی دیگر کشورهای جهان در ارتباط با ناامنی و یک جنگ فعال ناشی از آزادی حمل سلاح گرم در این گزارش پرداخت که آمریکایی‌ها با ۴.۴ درصد از جمعیت جهان مالکیت ۴۲ درصد از تمامی اسلحه‌های غیرنظامی کره خاکی را در اختیار دارند؛ وجود ۱۲۰ سلاح به ازای هر ۱۰۰ آمریکایی و نیز حمایت ذینفعان همچون لابی قدرتمند سلاح با نام «اِن‌.آر.اِی» (NRA) باعث تداوم کابوس کشتار جمعی شده‌ است.

 

همچنین بر پایه ارزیابی «اسمال آرمز سروی»، آمریکایی‌ها ۳۹۳ میلیون از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح غیرارتشی و نظامی موجود در جهان را در اختیار دارند و این رقم معادل ۴۶ درصد از انبار اسلحه غیرنظامی جهانی است.

بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ ، ۲۴۰ فقره تیراندازی دسته‌جمعی به قوع پیوست که یک هزار و ۳۶۳ نفر کشته و ۹۴۷ نفر زخمی در پی داشت، به طوری که سالانه شاهد ۲۰ مورد تیراندازی از این نوع در ایالات متحده هستیم. در این میان دست‌کم ۳۶۲ کودک و نوجوان بین قربانیان به چشم می‌خورد. ضمن اینکه ۲۱ افسری مجری قانون کشته و ۳۵ نفر نیز در این بازه زمانی زخمی شدند.

در حالی که جمعیت ایالات متحده با ۴ درصد از جمعیت جهان را در برمی‌گیرد، خودکشی با سلاح گرم در این کشور بیش از ۴۴ درصد از خودکشی‌های انجام گرفته در جهان با سلاح گرم در سال ۲۰۱۹ بوده‌ است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.