کی‌روش: بازی‌های روانی روی تیم ما اثر ندارد/ می‌خواهیم بهترین تیم کره زمین باشیم
07 آذر 1401 - 17:07
شناسه : 42034
5
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بازی‌های روانی نمی‌تواند در کار تیم ما تاثیرگذار باشد.
منبع : ایرنا
پ
پ

کارلوس کی‌روش امروز دوشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر آمریکا، اظهار داشت: فردا روز ویژه‌ای برای ما خواهد بود. برای سومین بار با تیم ایران در جام جهانی هستیم و می‌خواهیم مقابل تیمی قدرتمند تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

وی ادامه داد: تیم آمریکا کاملا سازمان‌یافته است و ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم و به مرحله بعد صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: من در فوتبال آمریکا کار کردم و قطعا این دیدار برای من تجربه خوبی است.

وی تصریح کرد: آمریکا دو بازی خوب را پشت سر گذاشته و فکر می‌کنم بازی سخت و جذابی برای هردو تیم خواهد بود.

کی‌روش افزود: هرمرحله در جام جهانی شرایط خاص خود را دارد و چیزی که می‌توانم بگویم این است که سه بازی اول را باید با موفقیت پشت سر گذاشت و هیچ نتیجه‌ایی قابل پیش‌بینی نیست و همه چیز به توان بازیکنان ارتباط دارد.

وی ادامه داد: اگر فوتبال خوب بازی نکنیم نمی‌توانیم موفق باشیم و باید فوتبالی بازی کنیم که از آن لذت ببریم. همه هدف ما موفقیت در این بازی و نشان دادن توانایی‌های خودمان است. اطمینان دارم بازیکنان من دو بازی خوب را پشت سر گذاشتند.

کی‌روش گفت: از بازی اول چیزهای زیادی یاد گرفتیم و از بازی دوم هم توانستیم سه امتیاز کسب کنیم. فوتبال آمریکا با گذشته متفاوت است اما ما هم فقط به موفقیت فکر می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص حاشیه‌سازی ها قبل از دیدار با آمریکا عنوان کرد: در این خصوص نظری ندارم اما عقیده من این است که باید بر اساس اخلاق کار کرد و اگر به این اعتقاد داشته باشیم، قوی‌تر خواهیم شد.

وی افزود: بازیکنان باید هر روز بهتر از روز قبل باشند و فکر می‌کنم ما می‌توانیم رشد کنیم و یک خانواده موفق باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی اول ما خوب نبود اما در بازی دوم بهتر شدیم و به خواسته خود رسیدیم.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من باید به واقعیت‌ها نگاه کنیم. آمریکا یکی از بهترین تیم‌های این گروه بوده و ٢ بازی فوق‌العاده را به نمایش گذاشته و همه می‌دانند کار بسیار سخت است اما به اینکه ما چگونه بازی را شروع می‌کنیم ربطی ندارد. ما می‌خواهیم پایان خوبی داشته باشیم.

کی‌روش خاطرنشان کرد: در دیدار فردا باید تمام تلاش خود را کنیم تا مثل بازی برابر ولز موفق باشیم و هیچ اشتباهی هم نداشته باشیم که این چالش، ساده  نیست.

وی افزود: برای ما فقط یک چیز مهم است که بتوانیم با موفقیت در بازی فردا به مرحله بعد صعود کنیم.

کی‌روش در خصوص اظهارات یورگن کلینزمن  که در رابطه با فوتبال و فرهنگ ایران صحبت کرده بود، گفت: من نظری درباره صحبت‌های کلینزمن ندارم.

سرمربی تیم ملی در خصوص شکایت فدراسیون فوتبال ایران از آمریکایی‌ها، اظهار داشت: باید بگویم ۴٢ سال است به عنوان مربی در جام جهانی شرکت می‌کنم. این‌ بازی‌های روانی نمی‌تواند در کار تیم ما تاثیرگذار باشد. این اقدامات غم‌انگیز، درسی برای آینده است. ما تلاش‌مان را بیشتر می‌کنیم تا موفق باشیم.

کی‌روش خاطر نشان کرد: من در آفریقا متولد شدم و نمی‌دانید چقدر یک موضوع ساده می‌تواند یک کودکی که چیزی برای خوردن ندارد را شاد کند و این شادی ماموریت ما در فوتبال است.

وی افزود: پدرم به من یاد داد هیچ‌وقت دروغ نگویم و خود را برای فوتبال نکشم. این ماموریت ما هست و باید به آن وفادار باشیم. ما همبستگی خود را داریم و با همه آرمان‌های بشریت همبستگی داریم. چه شما در خصوص حقوق بشر و نژادپرستی حرف بزنید چه چیز دیگری، ما با همه آنها هماهنگ هستیم اما ماموریت ما اینجا فوتبال است.

کی‌روش گفت: وقتی در آمریکا کار را شروع کردیم، شرایط به شکل دیگری بود و حالا شرایط آن‌ها فرق کرده و فردا ما با تیمی از آمریکا بازی می‌کنیم که تمام نفرات آنها در اروپا بازی‌ می‌کنند و من هم وظیفه دارم به جای حاشیه به دنبال توانمند کردن تیمم باشم و نمی‌خواهم به فوتبال و پدرم دروغ بگویم.

وی در خصوص حماسه ملبورن که در ٨ آذر برای فوتبال ایران رخ داد، بیان کرد: من باور دارم و به بازیکنانم گفته‌ام وقتی داخل زمین هستید و پرده باز می‌شود، آماده باش بخوانی و برقصی؛ در غیر این صورت خدای فوتبال تو را نمی‌بخشد و به تو کمک نمی‌کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان گفت: بازی فردای ما مقابل تیمی هست که فقط یک هدف دارد و آن پیروزی است و ما هم همین هدف را داریم و می‌خواهیم کاری کنیم که فوتبال برنده باشد و از این بازی احساس غرور کند. ما می‌خواهیم بهترین تیم کره زمین باشیم.

در پایان نشست خبری کی‌روش، صحبت های او موجب شد تا از سوی خبرنگاران خارجی و داخلی چند مرتبه تشویق شود.

بازی تیم‌های ملی ایران و آمریکا فردا سه‌شنبه از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود. ایران سه امتیازی است و آمریکا نیز ۲ امتیاز دارد. در طرف دیگر نیز تیم‌های انگلیس و ولز به صورت همزمان دیدار حساس خود را برگزار خواهند کرد تا تکلیف گروه B مشخص شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.