درآمد ده هزار میلیاردی صدا و سیما از تبلیغات باورپذیر نیست
19 آذر 1401 - 18:48
شناسه : 42772
6
جبلی در جمع خبرنگاران: رئیس رسانه ملی گفت: رقم خنده دار ده هزار میلیارد تومان برای تبلیغات از بودجه یک ساله صداوسیما هم بیشتر است و باورپذیر نیست.
منبع : باشگاه خبرنگاران
پ
پ

پیمان جبلی شب گذشته بعد از مراسم اختتامیه ششمین جشنواره مستند تلویزیونی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های طرح شده پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اسامی سریال‌های نوروزی اظهار کرد: بیش از ۲۳ مجموعه تلویزیونی در حال تولید است که نگارش فیلمنامه عمده این‌ها نهایی شده است. برای نوروز و ماه رمضان برنامه ریزی دقیقی دارد صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صداوسیما درباره تکلیف مینی سریال عاشورا ساخته هادی حجازی‌فر با موضوع شهید باکری گفت: مینی سریال الف ویژه عاشورا کار‌های نهایی اش انجام شده است. فقط دنبال جدول پخش مناسب هستیم. بنا بود این مینی سریال در محرم و صفر در جدول قرار بگیرد. ولی برخی آماده سازی‌ها انجام نشده بود.

جبلی در پاسخ به این سوال که چرا گزارشگری به قطر اعزام نشد توضیح داد: ما بیشترین و موثرترین و متنوع‌ترین تیم رسانه‌ای را به قطر اعزام کردیم که در تاریخ جام‌های جهانی بی سابقه بوده است. آن چه نیاز بوده برای نشان دادن جام جهانی چه در قالب نمایش کیفیت ۴k خرید حق پخش این برنامه ها، کمک به سکو‌های اینترنتی و برنامه سازی متنوع در حاشیه جام جهانی قطر انجام داده ایم.

وی درباره این نکته که گفته شده اگر گزارشگر بازی را در ورزشگاه گزارش می‌کرد، جذاب‌تر بود توضیح داد: این یک نظر قابل احترام است. ولی تصمیم ما این بود. با این تنوعی که در تولید و ارائه برنامه‌های جام جهانی داشتیم فکر می‌کنم رضایت قابل قبولی بین مردم ایجاد شده است.

رئیس صداوسیما درباره خبر درآمد ده هزار میلیارد تومانی صداوسیما از تبلیغات تلویزیونی تاکید کرد: اطلاعیه روابط عمومی در این رابطه منتشر شد. شما می‌توانید به سایت آگهی بازرگانی اداره کل بازرگانی صداوسیما مراجعه کنید. رقمی که روی سایت می‌بینید یک رقم خام است. ما قرارداد‌های طولانی مدت یک ساله داریم و به دلیل حمایت از صنعت، تخفیفات ویژه می‌دهیم. هیچ گاه آن ارقام جداول محقق نمی‌شود. رقم خنده دار ده هزار میلیارد تومان از بودجه یک ساله صداوسیما هم بیشتر است و باورپذیر نیست. درخواست ما از همکاران رسانه‌ها این است که اگر صلاح می‌دانند در تماس با بخش‌های سازمان صداوسیما اطلاعات دقیق بگیرند.

وی افزود: پخش با کیفیت برنامه‌های جام جهانی حق مسلم مردم عزیز ماست. در هیچ کشور دنیا مردم با کیفیت بالا به صورت رایگان نمی‌توانند مشاهده کنند. حتی در کشور قطر کسی نمی‌توانست بازی‌ها را رایگان مشاهده کند. در کشور‌های مختلف یا با پرداخت به شبکه‌های کابلی یا شرکت‌های پخش کننده می‌توانند بازی‌ها را تماشا کنند. ما وظیفه خودمان می‌دانستیم که بازی‌ها را رایگان پخش کنیم. اگرچه بار مالی سنگینی را برای صداوسیما داشت. اما ترجیح دادیم که بازی‌ها را خریداری کنیم.

جبلی در پاسخ به سوالی درباره ساختار جدید شبکه مستند توضیح داد: شبکه مستند یک پایگاه و جایگاه جدید برای مستند است. اما گونه مستندسازی چیزی است که هیچ یک از شبکه‌ها نمی‌توانند از آن صرف نظر کنند. ما برای سامان دادن به تولید مستند و مدیریت پخش آن در شبکه‌های مختلف باید یک ساختار چابک متمرکز داشته باشیم.

رئیس صداوسیما در پاسخ به این سوال که چرا شبکه‌های معاند ماهواره‌ای نتوانستند بازی‌های فوتبال را پخش کنند توضیح داد: ما حق پخش را برای جمهوری اسلامی خریداری کرده بودیم. شرکت بین اسپرت که نماینده فیفا در منطقه خاورمیانه است، به دلیل این که صداوسیمای جمهوری اسلامی تنها رسانه‌ای بود که حق پخش به زبان فارسی را داشت، نامه نگاری کرد و تهدید به برخورد حقوقی با شبکه‌های معاند کرد. آن‌ها می‌خواستند بازی را بدون مجوز پخش کنند. ما از حق طبیعی خودمان استفاده کردیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.