بزرگترین تولیدکننده زعفران هستیم ولی همچنان خام فروشی می‌کنیم
03 دی 1401 - 9:30
شناسه : 43565
3
عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران گفت:بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا هستیم، ولی بهره‌برداری درست از زعفران را جا ننداخته‌ایم و هنوز خام فروشی می‌کنیم.
منبع : ایسنا
پ
پ

علی حسینی با بیان اینکه زعفران در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی در دنیا کاربردهای فراوانی دارد، گفت: طبیعتا خریداران به دنبال محصولات با کیفیت تر هستند بنابراین اگر می‌خواهیم بازارهای صادراتی را توسعه دهیم و در این بخش پیشرفت کنیم باید محصولات استاندارد به دست مصرف کنندگان و خریداران برسانیم.

وی افزود: کشاورزی که زحمت زیادی می‌کشد و یک مزرعه یک تا دو هکتاری خود را به درستی مدیریت می‌کند قطعا به‌دلیل جمع آوری به موقع محصول، فرآوری صحیح و خوب  قادر خواهد بود بهترین عملکرد و کیفیت را بدست آورد و حق او بیشترین حمایت و ارزش گذاری به محصولش است.

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران تصریح کرد: در ابتدای برداشت محصول کروسین زعفران سرگل در بدترین  شرایط از ۲۵۰ بالاتر است، اما زعفرانی که چند سال در انبارها مانده  قطعا و بدون تردید میزان کروسین آن در بهترین حالت بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ خواهد بود. یک خریدار حرفه‌کای در هر کجای دنیا که باشد به این موارد توجه می‌کند و این طور نیست که ما بخواهیم نظرات غیر کارشناسی را بر بازار تحمیل کنیم و انتظار موفقیت هم داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا هستیم ولی بهره برداری درست از زعفران را در کشور جا ننداخته‌ایم گفت: باید خام فروشی زعفران را کنار بگذاریم و از محصولات جانبی آن بهره برداری کنیم، زیرا خریداران ما در دنیا به دنبال ترکیبات زعفران هستند. همچنین باید استانداردهای ایزو در رابطه با ادویه و چاشنی را رعایت کنیم تا بازارهای صادراتی خود را از دست ندهیم. اگر انتظار داریم که زعفران ما را با بالاترین قیمت در دنیا بخرند باید استانداردهای دنیا برای تولید و عرضه یک محصول با کیفیت رعایت شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.