اسلامی: تأثیر انرژی هسته‌ای در حوزه‌های مختلف را افزایش می‌دهیم
09 دی 1401 - 10:52
شناسه : 43898
5
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تاثیرگذاری انرژی اتمی برای جامعه و اقتصاد کشور را با شدت بیشتری دنبال می‌کنیم که رادیو دارو، برق، انرژی و پرتودهی برای بهبود کیفی محصولات کشاورزی از جمله این موارد است تا بیش از پیش از ظرفیت هسته‌ای بهره‌برداری داشته باشیم.
منبع : فارس
پ
پ

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت استاد پرورش اظهار داشت: یکی از شروط گرامیداشت یاد و خاطره استاد پرورش این است که راه و منش ایشان را با ایجاد کانون پرورشی و فرهنگی زنده کنیم و در این راستا باید برای نوجوانان از پایه کار فرهنگی انجام دهیم که این مورد مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه پیام اصلی شخصیت استاد پرورش، توجه به باور و شخصیت بود، افزود: باور و شخصیت استاد پرورش نه در کلام و گفتار بلکه با رفتار و نگاه منتقل می‌شد زیرا او عالم عامل بود.

اسلامی با اشاره به محترم بودن استاد پرورش عنوان کرد: با استاد پرورش هم‌محله‌ای بودیم، ایشان در سال ۴۷ از حج تمتع برگشته بودند و تصمیم گرفتیم به دیدن ایشان برویم، سه نفر بودیم و خجالت می‌کشیدیم که زنگ خانه را بزنیم ولی خود استاد آمدند، درب را باز کردند و استقبال خیلی خوبی از ما داشتند و از حج تعریف کردند که این رفتار بر جان ما نشست.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: فرقی نداشت استاد چه درسی می‌دهند بلکه توجه به تربیت دانش‌آموزان مهم‌ترین نکته مورد توجه ایشان بود و از هر فرصتی برای این مورد استفاده می‌کردند.

وی اظهار کرد: برخی اوقات حتی درس و نکات خود را در زمان بازی و ورزش منتقل می‌کردند و هیچ‌گاه و هیچ فرصتی از رسالت خود دست نمی‌کشیدند.

اسلامی با تأکید بر اینکه استاد پرورش بر تمام ابعاد پرورش توجه داشتند، گفت: ایشان دنبال بودند دانش‌آموزان خود باور خداباور و عامل مکتب اهل‌بیت باشند و در تمام مسؤولیت‌های خودشان، همان آقای پرورش بودند و هیچ تغییری نداشتند.

معاون رئیس‌جمهور بیان داشت: عشق استاد پرورش به ائمه اطهار و خصوصا امام زمان(عج) از ویژگی‌های بارز ایشان بود و همیشه شعرهای زیادی برای ایشان می‌خواندند.

تربیت جوانان را به دشمنان قسم خورده سپرده‌ایم

وی خاطرنشان کرد: باید فکر، راه و منش استاد پرورش را به نسل جوان بیاموزیم، تربیت نسل جوان را در خانه و مدرسه از دست دادیم و به‌دست جریانی سپردیم که برای نابودی اسلام و نظام اسلامی قسم خورده‌اند.

اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور با بیان اینکه در طول تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی چنین انسجامی علیه ما صورت نگرفته بود، بیان داشت: دشمنان به‌صورت سیاسی، رسانه‌ای، عملیات روانی و صحنه‌سازی توانستند بر ذهن بخش زیادی از جامعه تأثیر بگذارند و عده‌ای را به شک بیندازند که بخشی از این اتفاقات به غفلت در پرورش نسل جوان بازمی‌گردد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تصریح کرد: پیش از انقلاب با جمعیت کمتر از ۳٠ میلیون نفر، روزانه ۶.۵ میلیون بشکه نفت صادر می‌شد که پول آن در صندوقی برای آمریکا می‌رفت و هم‌راستا با منافع آن‌ها بود و امروز در کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس نیز به همین صورت است.

وی با بیان اینکه یکی از صحبت‌های آمریکا این است که قانون اساسی و ساختار حکومت جمهوری اسلامی مغایر با منافع ملی آمریکا است، توضیح داد: یکی از اشکالات متحدان آمریکا با ایران بزرگی و قانون اساسی ایران است زیرا قانون اساسی ما راه نفوذ، سلطه و پذیرش سلطه را بسته و از سمتی بزرگی ایران تاثیرات فراوانی بر موضوع اقتصاد دارد و نمی‌تواند در دست استکبار باشد.

اسلامی با اشاره به شعار «ایران را پس می‌گیریم» برخی از اغتشاشگران عنوان کرد: این شعار ایرانی نیست بلکه استکباری و به قصد دوباره سوار شدن بر ظرفیت ایران و سرنوشتی است که برای آن خون هزاران نفر تقدیم شده است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: با ۸٠ میلیون نفر جمعیت و فشار تحریم‌ها، حداکثر ۲.۵ میلیون بشکه نفت صادر کرده‌ایم در حالی که ظرفیت جمعیتی و توسعه‌ای امروز کشور برای شکوفا شدن در ابعاد مختلف باعث سلب امتیازات دشمنان می‌شود.

وی یادآور شد: دشمنان به‌صراحت موضوع جنگ اقتصادی را بیان کردند و در این راستا در پرده آخر با انواع ابزارها به میدان آمدند که این موارد یکی از نشانه‌هایی است که برای رسیدن به هدف خود دنبال می‌کنند.

اسلامی با بیان اینکه از روز اول فناوری هسته‌ای ایران،اتهامات بی‌اساس علیه ایران مطرح کردند، اظهار کرد: در این مدت آژانس رفت و آمد زیادی داشت و مشخص شد سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای وجود ندارد، در نهایت مذاکراتی که پس از ۲٠ سال انجام شد منجر به سند برجام شد و ایران پذیرفت فعالیت خود را محدود و سرعت خود را کاهش دهد تا اعتمادسازی صورت بگیرد، پرونده‌ها کنار گذاشته شود و تحریم‌ها از بین برود.

وی گفت: ایران صادقانه و با کمال امانت‌داری تمام اقداماتی که باید انجام می‌داد را انجام داد اما طرف مقابل نه تنها به تعهدات عمل نکرد بلکه نگذاشت کشوری با ایران همکاری کند و از سمتی با تشدید تحریم‌ها در فعالیت‌های بشردوستانه از جمله غذا و دارو مضیقه ایجاد کرد.

اسلامی ادامه داد: در یک سال اخیر تاثیرگذاری انرژی اتمی برای جامعه و اقتصاد کشور را با شدت بیشتری دنبال می‌کنیم و رادیو دارو، برق و انرژی و پرتودهی برای بهبود کیفی محصولات کشاورزی از جمله این موارد است تا بیش از پیش از ظرفیت هسته‌ای بهره‌برداری داشته باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.