جدول لیگ‌برتر بدون خارجی‌ها/ پرسپولیس و استقلال در رده پنجم و ششم!
20 دی 1401 - 9:32
شناسه : 44534
4
جدول تفکیکی لیگ برتر بدون اعمال تاثیرگذاری بازیکنان خارجی نشان می‌دهد استقلال و پرسپولیس از حیث نتیجه‌گیری تا چه حد به این بازیکنان وابسته هستند.
منبع : ایسنا
پ
پ

مسابقات باشگاهی فوتبال ایران با برگزاری هفته پانزدهم جدول به نیم فصل نخست لیگ برتر رسید و همه تیم‌ها حداقل یک بار مقابل همدیگر به میدان رفته‌اند (دیدار معوقه گل‌گهر و آلومینیوم اراک دوشنبه ۲۶ دی برگزار می‌شود) و از هفته آینده بازی‌ها وارد دور دوم لیگ برتر خواهد شد.

پرسپولیس که در هفته‌های پایانی مهاجم گلزن خود یعنی یورگن لوکادیا را از دست داد، توانست به سلامت از هفته‌های پایانی نیم‌فصل عبور کند و البته نتایج درخشانی را هم مقابل دو تیم گل‌گهر و نساجی کسب کرد.

گل‌گهر، سپاهان و استقلال سه تیم دیگری هستند که خود را برای رقابت در این فصل آماده کرده بودند و با اختلاف پنج امتیازی پرسپولیس را تعقیب می‌کنند (شاگردان قلعه‌نویی یک بازی کمتر انجام داده‌اند و می‌توانند اختلاف را به دو امتیاز کاهش دهند).

نفت مسجدسلیمان و ملوان تیم‌هایی هستند که در این فصل اقدامی برای جذب بازیکن خارجی نداشتند و در انتهای جدول جای گرفته‌اند.

البته برخی از تیم‌ها مانند نساجی و آلومینیوم اراک هم آنطور که باید نتوانسته‌اند از خارجی‌های خود استفاده لازم را ببرند اما تیم‌های مدعی و موفق نیم فصل نخست مانند سپاهان، گل‌گهر، استقلال، پرسپولیس، تراکتور و مس رفسنجان توانسته‌اند از خارجی‌های خود بهره لازم را ببرند و در نیمه نخست جدول جای دارند که مهر تاییدی بر اهمیت حضور خارجی‌ها در ایران و تاثیرگذاری روی موفقیت تیم‌هاست.

نگاهی به جدول تفکیکی لیگ برتر بدون حضور بازیکنان خارجی، نشان می‌دهد پرسپولیس که با ۳۲ امتیاز قهرمان نیم فصل نخست شده بود، با بی‌تاثیر شدن گلزنی گولسیانی، لوکادیا و دیاباته، تا رده‌های پنجم و ششم سقوط می‌کند.

این مساله درباره استقلال هم صادق است که در طول نیم فصل نخست یامگا و سیلوا حضور ثابتی در ترکیب این تیم داشتند و یامگا بهترین عملکرد را داشت. البته هافبک ازبک آبی ها کاملا به نیمکت دوخته شده بود.

در جدول لیگ برتر بدون حضور خارجی‌ها، سپاهان، نساجی، تراکتور و گل گهر اول تا چهارم هستند و بعد از پرسپولیس و استقلال در رده پنجم و ششم، مس رفسنجان با سقوط و ذوب آهن با صعود مواجه شده‌اند.

آلومینیوم و مس کرمان تنها تیم‌هایی هستند که هیچ تغییری در جدول رده‌بندی بدون خارجی‌ها نداشته‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.