الجزیره: کشته‌شدگان زلزله سوریه به ۵۹۲ نفر رسید
17 بهمن 1401 - 15:58
شناسه : 45856
3
شبکه «الجزیره» گزارش داد که شمار قربانیان زلزله امروز در سوریه به 592 نفر افزایش یافته است.
منبع : فارس
پ
پ

شبکه «الجزیره»، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، خبر داد که مجموع کشته‌شدگان زلزله سوریه به ۵۹۲ نفر افزایش یافته است.

شبکه الجزیره نوشت: «شمار قربانیان زلزله در سراسر سوریه به ۵۹۲ نفر افزایش یافته است.» همزمان این گزارش شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در حلب گزارش داد: «در پی زلزله سوریه، بیش از ۵۰۰ نفر در سراسر خاک سوریه کشته شده‌اند.»

وزارت بهداشت سوریه در بیانیه‌ای جان باختن ۳۷۱ نفر را تأیید و اعلام کرد: «۳۷۱ کشته و ۱۰۸۹ زخمی در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس وجود دارد.»

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه امروز، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری نشان می‌دهد که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و… ثبت شده است.

در پی این زلزله، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه، برای بررسی خسارات جانی و مالی وارده به کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن برگزار کرد.

وزارت دفاع سوریه نیز کلیه واحدها، تشکیلات و نهادهای خود در کلیه استان‌ها را برای کمک فوری به مردم سوریه و جست‌وجو برای بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار و کمک به زخمی‌ها و آواربرداری بسیج کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.