بالن‌های چینی و امنیت هالیوودی آمریکا
17 بهمن 1401 - 17:00
شناسه : 45859
1
نفوذ بالن چینی‌ به حریم هوایی آمریکا حتی اگر اقدامی غیر مستقیم برای هشدار به آمریکا برای خودداری ازشرارت در موضوع تایوان نباشد، بار دیگر این اصل مهم را در معرض نگاه جهانیان قرار داد که ضعف امنیتی و نفوذپذیری آمریکا واقعیتی غیر قابل انکار است
منبع : نورنیوز
پ
پ

طی چند روزگذشته موضوع رویت و سپس سرنگون سازی بالن چینی بر فراز آسمان آمریکا به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌های جهان مبدل شده است.

پس از دیده شدن بالن چینی در آسمان مناطقی از آمریکا، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که ارتش، بالون چینی را به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با موفقیت سرنگون کرده است. «لوید استین» گفت: چین در تلاش بود از این بالون برای رصد و نظارت بر سایت‌ها و مکان های  راهبردی در ایالات متحده استفاده کند.

در این میان در ژستی قهرمانانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که که روز چهارشنبه خواستار سرنگونی بالون چینی از سوی پنتاگون شده بود، اما به او توصیه شده که صبر کند تا بالون بر فراز آب‌ها سرنگون شود. رئیس جمهور آمریکا با تبریک سرنگونی این بالون چینی توسط جنگنده اف-۲۲ گفت: به پنتاگون دستور دادم تا در اسرع وقت آن را نابود کند.  در همین حال «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا نیز از لغو سفر به چین به دلیل این بالن‌ها خبر داد.

این ژست‌های به ظاهر مقتدارنه ضد چینی از سوی مقامات کاخ سفید در حالی اتخاذ شده که همزمان در کنگره آمریکا بسیاری از سناتورها از جمله«پیت سشنز» نماینده جمهوری خواه ایالت تگزاس،«جاش هاولی» سناتور جمهوری خواه ایالت میسوری و «تروی نلز» نماینده دیگر ایالت تگزاس بر لزوم بازخواست و حتی سرنگونی بایدن به دلیل نفوذ بالن چینی بر فراز حریم آمریکا تأکید کردند.

هر چند مقامات کاخ سفید و رسانه‌های غربی از جمله فارسی زبانان بیگانه تلاش کردند تا با نادیده گرفتن فاجعه امنیتی نفوذ یک بالن چینی به حریم هوایی آمریکا از بایدن برای صدور دستور سرنگونی این بالن  یک ابر قهرمان! بسازند، اما نگاهی ریشه‌ای به آنچه در ماجرای بالن‌ها روی داده بیانگر نکته‌ای بس عمیق است که ماهیت واقعی توانمندی امنیتی آمریکا در دفاع از این کشور را آشکارتر می سازد.

آمریکایی‌ها همواره برآنند تا با معرفی خود به عنوان محور امنیت جهان، افکارعمومی را متقاعد کنند که هیچ عاملی نمی‌تواند تهدیدی برای امنیت داخلی آمریکا باشد. سینمای هالیوود نیز با تولید هزاران فیلم سینمایی در طول سال‌های گذشته تلاش نموده تا از آمریکا چهره یک ناجی و یکه تاز امنیت جهانی به نمایش گذارد و این گزاره دروغ را تثبیت کند که« هیچ فرد یا کشوری توان مقابله با آن را ندارد.» نفوذ بالن چینی‌ به حریم هوایی آمریکا حتی اگر اقدامی غیر مستقیم برای هشدار به آمریکا برای خودداری ازشرارت در موضوع تایوان نباشد،بار دیگر این اصل مهم را در معرض نگاه جهانیان قرار داد که ضعف امنیتی و نفوذ پذیری  آمریکا واقعیتی غیر قابل انکار است.

این فاجعه امنیتی برای کشوری که با اختصاص بودجه  ۸۵۵ میلیارد دلاری به نیروهای مسلح خود مدعی در اختیار داشتن پیشرفته ترین سامانه‌های راداری و پدافندی الست با هیچ منطق نظامی و فنی قابل توجیه نیست. خبرها حاکی از این است که این بالن در دوران ریاست جمهوری ترامپ نیز به آسمان این کشور نفوذ کرده بود. مشابه چنین وضعیتی در مورد متحد اصلی آمریکا در منطقه غرب آسیا یعنی رژیم صهیونیستی نیز کاملاً قابل مشاهده است. دژ باصطلاح نفوذ ناپذیر موسوم به «گنبد آهنین» که با سرمایه گذاری هنگفت رژیم صهیونیستی و تبلیغات و فضاسازی‌های رسانه‌ای گسترده قرار بود امنیت مطلق را برای مناطق اشغالی تأمین نماید خیلی زود در برابر موشک‌های نه چندان پیشرفته گروه‌های مقاومت فلسطینی فرو ریخت.

اکنون و پس از نفوذ موشک‌های مقاومت به اقصی نقاط سرزمین های اشغالی و بی رنگ شدن تبلیغات تو خالی رژیم صهیونیستی در خصوص اقتدار دفاعی و امنیتی آهنین،سردمداران این رژیم با طراحی نقشه‌های فریبنده و تحت عنوان ایجاد شبکه پدافندی یکپارچه به‌دنبال اجرای طرح‌های جدید با پول کشورهای ثروتمند منطقه هستند.

نفوذ بالن‌های چینی به آسمان آمریکا و عبور آسان موشک‌های مقاومت از تورهای چند لایه پدافندی رژیم صهیونیستی، هشدارهای روشنی است برای واشینگتن و تلاویو که پیگیری سیاست‌های مبتنی بر شرارت، دخالت و تحمیل اراده خود به کشورهای دیگر با اتکاء به توان نظامی، نمی‌تواند راهبردی مداوم و بدون پذیرش ریسک اقدام متقابل باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.