چین درخواست تماس وزیر دفاع آمریکا را رد کرد
19 بهمن 1401 - 9:19
شناسه : 45898
2
پس از آنکه ایالات متحده آمریکا، "بالون جاسوسی چینی" را منهدم کرد، پنتاگون گفت که چین درخواست تماس تلفنی بین وزرای دفاع این دو کشور را رد کرد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به نقل از وب‌سایت ان‌پی‌آر، چندی پیش پنتاگون از رویت”بالون جاسوسی چینی” بر فراز مونتانا و آمریکای لاتین خبر داد. پس از انتشار این خبر، پکن اعلام کرد که بالون اولی که بر فراز آمریکا مشاهده شد، “ماهیت غیر نظامی” داشته و برای “تحقیقات علمی” استفاده می‌شود؛ اما با این حال واشنگتن چنین دلیلی را نپذیرفت و در نهایت با جنگنده‌های آمریکایی بالون چینی را که بر فراز سواحل کارولینای جنوبی در حال پرواز بود، ساقط کرد.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: ما به اهمیت حفظ خطوط باز ارتباطی میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین معتقد هستیم تا بدین طریق روابط میان این دو کشور را مدیریت کنیم. این خطوط در چنین لحظاتی بسیار حائز اهمیت هستند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه جمهوری خلق چین درخواست ما را برای برقراری تماس تلفنی میان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و وی فنگه، وزیر دفاع چین رد کرد؛ اما با این حال تعهد ما نسبت به خطوط باز ارتباطی میان این دو کشور ادامه خواهد یافت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.