وحیدی: دستورالعمل برگزاری تجمعات آماده است
19 بهمن 1401 - 19:22
شناسه : 45911
0
وزیر کشور گفت: دستورالعمل برگزاری تجمعات آماده است، در مجلس هم طرحی در این زمینه وجود دارد و الان بحث است که دستور العمل به قانون تبدیل شود یا نه.
منبع : فارس
پ
پ

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری تجمعات آماده است، گفت: در مجلس هم طرحی در این زمینه وجود دارد و الان بحث است که دستور العمل به قانون تبدیل شود یا نه.

وی ادامه داد: در دولت هم لایحه‌ای آماده شده است که اگر تصمیم گیری شد، به مجلس ارسال می‌‌شود. دستورالعمل هم در کشور آماده است.

وحیدی در ادامه گفت: امپراتوری امروز آمریکا بر اساس دو سه امر یکی مباحث و ارکان قدرت دلار است و وقتی دلار بین کشورهای مختلف به عنوان ارز رایج درآمده و درصد زیادی از ذخیره‌های بانک‌ها با دلار است ما خود به خود کمک کرده‌ایم که دلار در قدرت سلطه‌گر آمریکا پابرجا بماند.

وی افزود: زمانی که دلار شروع به سقوط کند همان موقعی خواهد بود که کشورها بیایند و دلار را از تمایلات خودشان خارج کنند و با ارزهای دیگر تعامل کنند خود به خودی دلار تضعیف می‌شود و قدرت امپراتوری کاهش پیدا می‌کند. این مسئله بسیار روشنی است و همه این موضوع را می‌دانند. موضوع دوم اینکه اگر ما همین الان پیمان‌های پولی دوجانبه ما توسعه پیدا کند و بتوانیم ارزهای دیگر را وارد معاملاتمان کنیم خود به خود موجب تضعیف دلار خواهد شد و دلاری که به طور غیرواقعی در دنیا چاپ شده و موجب شده اقتدار اقتصادی برای آمریکا به بار بیاورد.

وحیدی در پاسخ به اینکه عزم برای اجرای این موضوع گفت: به موضوع مربوط می‌شود به اینکه کشورهای مختلف دست به دست هم بدهند و کشورهایی که در دنیا مطرح هستند و می‌خواهند سیاست‌های مستقلی داشته باشند با هم همکاری و هماهنگی کنند تا بتواند ارزهای دیگر را بیاورند. به ویژه باشگاه تحریمی‌ها و آنهایی که در تحریم هستند ارزهای دیگر را مبنا قرار دهند خود به خود این اتفاق صورت خواهد گرفت اما نیاز است کشورهایی که از سیاست‌های استکباری آمریکا ضربه دیده‌اند دور هم جمع شوند و این تصمیم را بگیرند.

وحیدی همچنین گفت: کمک‌های انسان‌دوستانه و امدادی ایران به کشورهای ترکیه و سوریه ارسال شده و برای کمک به این کشورها اعلام آمادگی کردیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.