کمک ۱٫۷۸ میلیارد دلاری بانک جهانی به زلزله‌زدگان ترکیه/حرفی از کمک به سوریه زده نشد
21 بهمن 1401 - 12:40
شناسه : 45958
4
بانک جهانی اعلام کرد که کمک مالی یک میلیارد و 780 میلیون دلاری برای زلزله‌زدگان ترکیه اختصاص داده است، این بانک حرفی از کمک به سوریه نزده است.
منبع : فارس
پ
پ

بانک جهانی پنجشنبه شب گزارش داد که برای حمایت از تلاش‌های امداد رسانی و به منظور بهبود اوضاع ناشی از پیامدهای زمین لرزه ترکیه که تاکنون بیش از ۲۰ هزار کشته برجای گذاشته است، یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلار به آنکارا کمک می‌کند.

«دیوید مالباس» رئیس بانک جهانی گفت: ما کمک فوری ارائه می‌کنیم و برای ارزیابی سریع نیازهای میدانی فوری و گسترده آماده می‌شویم.

در بیانیه مالپاس به هیچ کمکی به سوریه که در اثر زلزله فاجعه بزرگی را تجربه می کند اشاره نشده است.

جامعه جهانی و کشورهای غربی با سیاسی کردن فاجعه انسانی زمین لرزه در سوریه و تداوم تحریم‌ها علیه این کشور از ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور اجتناب می‌کند که ۱۰ سال هم با جنگ تحمیلی تروریست‌ها و قدرت‌های بیگانه مواجه بوده است.

 پارلمان سوریه اوایل روز پنجشنبه، از جامعه جهانی خواست تا محاصره ناعادلانه و اقدامات قهری یکجانبه تحمیل شده بر مردم سوریه را لغو کند.

این در حالی است که عملیات امداد رسانی در استان‌های زلزله زده سوریه برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد و تعداد قربانیان به بیش از ۳۰۰۰ نفر جان باخته و ده ها هزار زخمی رسیده است.

المیادین اعلام کرده که تعداد کسانی که در استان حلب زنده از زیر آوار بیرون کشیده شده اند به حدود ۶۰۰ نفر رسیده است.

در همین حال تیم‌های نجات سوریه، ایران، ارمنستان و روسیه با واحدهای ارتش عربی سوریه  همچنان مشغول عملیات امداد و نجات برای بیرون کشیدن قربانیان یا کسانی هستندکه هنوز احتمال می‌رود زیر آوار زنده باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.