جزئیات آزادسازی ۵۰۰ میلیون دلار از پول بلوکه شده ایران نزد عراق/ صادرات ایران به عراق از ۹ میلیارد دلار عبور می کند
19 اسفند 1401 - 12:53
شناسه : 47850
2
عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به آزاد سازی بخشی از پول های بلوکه شده ایران نزد عراق، گفت: مقرر شده تا 500 میلیون دلار از پول های ایران نزد بانک های عراق آزاد شود.
منبع : فارس
پ
پ

سید حمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با آخرین وضعیت تجارت ایران و عراق، گفت: اگرچه در یک بازه زمانی در سال جاری صادرات ما به عراق دستخوش اتفاقاتی شد اما آمارها حاکی از آن است در حال حاضر  وضعیت صادرات ایران به عراق مساعد است.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق  با اشاره به فراهم شدن دوباره امکان صادرات گاز و برق به عراق، بیان داشت: میزان صادرات ما به کشور عراق حدود ۳۰ میلیون دلار است که نیمی از آن مربوط به صادرات نفت و گاز و نیمی دیگر مربوط به صادرات کالایی است.

وی اظهار داشت: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، خرید عراق افزایش می یابد و لذا کالاهای صادراتی ما نیز به این کشور افزایش خواهد یافت.

* رکورد صادرات ایران به عراق امسال شکسته می شود

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق افزود: با توجه به وضعیت مساعد صادرات به عراق در سال جاری پیش بینی می شود رکورد صادرات ما به این کشور شکسته شود و از مرز ۹ میلیارد دلار عبور کند.

وی در رابطه با بدهی عراق به ایران اظهار داشت: بانک مرکزی میزان بدهی عراق به ایران را بیش از ۱۰ میلیارد دلار عنوان کرده است که به تازگی مقرر شده تا بخشی از این بدهی پرداخت شود.

وی افزود: براین اساس عراق ۵۰۰ میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران نزد بانک های خود را به ایران بازمی گرداند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.