بزرگترین ورشکستگی بانکی آمریکا در دو دهه اخیر
20 اسفند 1401 - 19:21
شناسه : 47941
3
تعطیلی «SVB» بخش بانکی ایالات متحده را تکان داد.
منبع : نورنیوز
پ
پ

بحرانی که “بانک سیلیکون ولی” را فرا گرفت و در نتیجه آن توسط مقامات آمریکایی تعطیل شد، باعث وحشت در سراسر بخش بانکی ایالات متحده شد.  مقامات آمریکایی روز جمعه از تعطیلی «بانک سیلیکون والی» که به وابسته جامعه فناوری است و به طور ناگهانی در وضعیت ورشکستگی شدید قرار گرفت، خبر دادند.

مدیریت سپرده های این بانک نیز به شرکت فدرال بیمه سپرده ایالات متحده “FDIC” سپرده شده است. توانایی بانک برای مقابله با برداشت‌های انبوه مشتریانش از پولشان، به‌ویژه مشتریان مرتبط با فناوری، تضعیف شد و تلاش‌هایش برای افزایش سریع سرمایه به نتیجه نرسید.

بحران ناشی از بسته شدن بانک موجی از وحشت را برانگیخت که بخش بانکی در ایالات متحده را فرا گرفت و بازار‌ها عواقب بزرگترین ورشکستگی بانک در ایالات متحده از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ را زیر سوال بردند. شرکت بیمه سپرده فدرال در ایالات متحده قصد دارد دوشنبه هفته آینده ۱۷ شعبه این بانک را بازگشایی کند و به مشتریان اجازه دهد تا ۲۵۰۰۰۰ دلار در کوتاه مدت برداشت کنند که معمولاً توسط این موسسه تضمین می‌شود.

شرکت فدرال اعلام کرد که اداره حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا “DFPI” رسماً بانک را با استناد به “نقدینگی ناکافی و ورشکستگی” در اختیار گرفت.

گفتنی است، این بانک در پایان سال ۲۰۲۲ دارایی‌های مالی به ارزش ۲۰۹ میلیارد دلار و سپرده‌هایی بالغ بر ۱۷۵.۴ میلیارد دلار بوده است و بانک سیلیکون، ولی از نظر دارایی در رتبه شانزدهم قرار دارد.

بسته شدن SVB نه تنها نشان دهنده بزرگترین ورشکستگی بانک از زمان بسته شدن بانک پس انداز مشترک واشنگتن در سال ۲۰۰۸ است، بلکه دومین ورشکستگی بانک خرده فروشی در ایالات متحده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.