واشنگتن: توافق هسته‌ای هیچگاه بر مبنای اعتماد نبود
23 اسفند 1401 - 7:48
شناسه : 48123
2
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه توافق میان تهران و ریاض در صورت اجرای کامل باعث کاهش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا می‌شود، گفت که سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران نشان‌دهنده عمق روابط با روسیه است.
منبع : فارس
پ
پ

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده شامگاه دوشنبه با حضور در نشست خبری روزانه، به سوالات خبرنگاران و رسانه‌ها درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

پرایس در واکنش به توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای احیای روابط دیپلماتیک دوجانبه، گفت: «ما از گفتگو، دیپلماسی و هر چیزی که به کاهش تنش در خاورمیانه و جلوگیری از درگیری منجر شود، حمایت می‌کنیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با بیان اینکه توافق میان تهران و ریاض در صورت اجرای کامل احتمالا تنش‌ها را کاهش خواهد داد، توضیح داد: «ما در دورهای قبلی [گفتگوها] در عراق و عمان، از تماس بین عربستان سعودی و ایران حمایت کردیم و جلوگیری از تنش به نفع ماست».

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره صحت تماس‌های آمریکا و ایران درباره تبادل زندانیان اظهار داشت: «ما به‌طور خستگی‌ناپذیر برای آزادی سه آمریکایی بازداشت شده در ایران تلاش کرده‌ایم و آن را در اولویت قرار داده‌ایم».

پرایس در ادامه درباره مذاکرات وین و احیای توافق هسته‌ای نیز مدعی شد: «ما اغلب با دروغ‌های مقامات ارشد تهران مواجه می‌شویم و این چیز جدیدی نیست. توافق هسته‌ای هیچگاه مبتنی بر اعتماد نبود، بلکه بر اساس راستی‌آزمایی و نظارت بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران بود».

طبق این گزارش، وی در پاسخ به سوالی درباره سفر «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس به تهران نیز تصریح کرد: «سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران، گسترش عمق روابط تهران و مسکو است و ما به‌دقت آنها را دنبال می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات رفع تحریم‌های جمهوری اسلامی در وین، گفته بود: «دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، اما همه گزینه‌ها هم روی میز است».

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.