مسقط:‌ هواپیماهای اسرائیلی اجازه فرود در خاک عمان را ندارند
29 اسفند 1401 - 19:21
شناسه : 48615
0
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عمان گفت: این کشور به هواپیماهای اسرائیلی تنها اجازه عبور از حریم هوایی خود را خواهد داد و اجازه نمی دهد این هواپیماها در خاک عمان فرود آیند.
منبع : ایرنا
پ
پ

پایگاه خبری «اثیر» امروز (دوشنبه) به نقل از «نایف العبری» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عمان نوشت: سلطنت عمان بدون اجازه فرود در خاک خود به هواپیماهای اسرائیلی تنها اجازه عبور از حریم هوایی خود را می‌دهد.

وی افزود که سازمان هواپیمایی کشوری یک نهاد فنی است و به کنوانسیون‌های بین المللی از جمله معاهده شیکاگو که در سال ۱۹۴۴ امضا شد و همه کشورهای جهان به آن پایبند هستند، متعهد است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عمان با اشاره به اینکه این کشور امسال پنجاهمین سال تعهدات خود به این معاهده (شیکاگو) را پشت سر می‌گذارد، افزود: اجازه عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان عمان تنها برای حصول اطمینان از رعایت معاهدات بین‌المللی در زمینه هوانوردی غیرنظامی و اطمینان از پایبندی عمان به آنچه در این معاهده متعهد شده است، می‌باشد.

العبری در رابطه با هواپیماهای اسرائیلی گفت: بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری عمان در رابطه با هواپیماهای عبوری کاملا روشن است مگر اینکه فرود اضطراری مطابق با آنچه در معاهده بین‌المللی آمده است، باشد، در غیر این صورت، فرود هواپیماهای رژیم اسرائیل در فرودگاه‌های عمان در هر حال ممنوع است.

سازمان هواپیمایی کشوری عمان در ۲۳ فوریه بدون اشاره به هواپیماهای اسرائیلی اعلام کرد که همه شرکت‌های هواپیمایی غیرنظامی تا زمانی که شرایط مقرر در قانون را داشته باشند، اجازه عبور از حریم هوایی این کشور را خواهند داشت.

گشودن آسمان عمان بر روی پروازهای هواپیماهای غیر نظامی رژیم اسرائیل پس از آن انجام شد که حدود هشت ماه قبل این هواپیماها برای اولین بار پرواز بر فراز عربستان سعودی را آغاز کردند اما با مشکل ممانعت از استفاده از حریم هوایی عمان که باعث صرفه جویی زیاد در هزینه و زمان پرواز می‌شد مواجه شدند.

این اقدام با میانجیگری آمریکا پس از سه ماه از طرح مجلس شورای عمان که مجازات‌های سخت‌تری را برای همکاری با اشغالگران رژیم اسرائیل تعیین کرد، انجام شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.