کاخ سفید: باز نگه داشتن مجاری ارتباطی با چین مهم است
01 فروردین 1402 - 12:00
شناسه : 48662
2
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از بسته بودن خطوط ارتباط میان ارتش‌های آمریکا و چین خبر داد و گفت، واشنگتن حفظ مجاری ارتباطی با پکن را مهم می‌داند.
منبع : فارس
پ
پ

«جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد، خطوط ارتباط نظامی میان آمریکا و چین باز نیستند و این یک مشکل به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، آمریکا به دنبال آن است که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور در سفرش به چین که بعد از مناقشه بر سر ادعای شناسایی و سرنگون کردن یک بالُن جاسوسی چینی در آمریکا به تعویق افتاد به این مساله رسیدگی کند.

کربی گفت، آمریکا همچنان می‌تواند از طریق مجاری دیپلماتیک با چین گفتگو کند.

او اضافه کرد، واشنگتن هنوز تلاش دارد زمان سفر بلینکن به پکن را دوباره تنظیم کند چون حفظ مجاری ارتباطی با چین اهمیت دارد.

به گفته این مقام آمریکایی، کاخ سفید همچنین در حال برنامه‌ریزی برای یک گفتگوی تلفنی بین «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین است.

کربی روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه «سی.ان.ان» عنوان کرد، هنوز برنامه زمانی یک گفتگوی تلفنی بین جو بایدن و شی جینپینگ قطعی نشده اما رئیس جمهور آمریکا هنوز خواستار گفتگو با همتای چینی خود است.

وی افزود، در حال حاضر رئیس جمهور چین مشغول به برنامه‌هایش است و در زمانی مناسب گفتگو بین وی و رئیس جمهور آمریکا انجام خواهد شد.

کربی به سی‌ان‌ان گفت: هنوز برنامه زمانی این گفتگو مشخص نشده اما رئیس جمهور آمریکا خیلی زیاد مایل به داشتن گفتگوی دیگری با شی جینپینگ است. باز نگه داشتن این خطوط ارتباطی واقعا مهم است.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد، واشنگتن از شی جینپینگ می‌خواهد که به دنبال خروج سربازان روسیه از خاک اوکراین باشد.

شی جینپینگ روز دوشنبه با استقبال مقام‌های روسیه وارد فرودگاه «ونوکووا» مسکو شد و در بدو ورود، درباره توسعه روابط پکن-مسکو ابراز امیدواری کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیش از این در اشاره به سفر شی جینپینگ به روسیه برای دیدار با ولادیمیر پوتین ادعا کرد، واشنگتن هر گونه ابتکار صلح برای اوکرین که از نشست آن‌ها حاصل شود را رد خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.