مسکو: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نمی‌توانند در حل بحران اوکراین میانجیگری کنند
01 فروردین 1402 - 14:12
شناسه : 48665
0
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای غربی نمی‌توانند نقشی در حل و فصل بحران اوکراین داشته باشند چرا که خودشان بخشی از درگیری هستند.
منبع : فارس
پ
پ

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نمی‌توانند در زمینه میانجیگری برای حل و فصل بحران در اوکراین نقشی داشته باشند.

همزمان با سفر «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری چین به مسکو و رایزنی با رهبران این کشور درباره بحران اوکراین برخی کشورهای غربی با رد طرح پیشنهادی پکن برای حل و فصل بحران اوکراین مدعی هستند که این طرح بیشتر منافع طرف روسی را در نظر گرفته است.

وزارت خارجه روسیه خطاب به کشورهای غربی اعلام کرد، پاریس، واشنگتن، لندن و برلین نمی‌توانند در حل بحران اوکراین نقشی داشته باشند چرا که خودشان بخشی از این تنش و درگیری هستند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفته بود پوتین و شی قرار است در دیدار خود درباره طرح صلح پکن برای درگیری اوکراین گفت‌وگو کنند.

طبق گزارش رسانه‌های روسی، رئیس‌جمهور روسیه به همتای چینی خود گفته مسکو طرح پکن برای خاتمه دادن به بحران اوکراین را مورد بررسی قرار خواهد داد.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیش از این در اشاره به سفر شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین به روسیه برای دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفته بود که واشنگتن هر گونه ابتکار صلح که از نشست آن‌ها حاصل شود را رد خواهد کرد.

چین اخیرا طرحی ۱۲ ماده‌ای را برای حل بحران اوکراین از طریق مذاکره به طرفین پیشنهاد کرده که کشورهای غربی آن را رد کرده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.