تامین قطعات اصلی برای بازار و تولید قطعات باکیفیت برای بازار خدمات پس از فروش از اهمیت بالایی برخوردار است. طی سالهای اخیر روند تامین و تولید این قطعات با چالشها و فراز و نشیب بسیاری مواجه بوده است. در ارائه خدمات پس از فروش خودروها نیز همواره نارضایتی وجود داشته است. با این حال بهنظر میرسد شرایط به سمت کیفیسازی و ایجاد تغییر در این بخش درحال حرکت است چراکه هم محصولات جدید ارتقای کیفی داشتهاند و هم بازار خدمات پس از فروش و تامین قطعات شرایط بهتری نسبتبه گذشته پیدا کرده است.
در همین زمینه بابک احمدی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به بیان نظرات خود پرداخت.
وضعیت خدمات پس از فروش را چگونه میبینید؟
موضوع خدمات پس از فروش همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در این زمینه شاهد تغییرات مثبتی بودهایم. وضعیت خدمات پس از فروش و عرضه قطعات یدکی در بازار نسبتبه گذشته بهبود یافته است. امیداریم با تولید کیفی و کمی که خودروسازان در دستور کار خود دارند، شاهد عرضه محصولات جدید در بازار خودرو باشیم.
در بحث خدمات پس از فروش نقش خودروسازان در ارائه خدمات بهتر چیست؟
یکی از کاستیهایی که در دورههای گذشته شاهد بودیم، عدمتوجه خودروسازان به وضعیت بازار خدمات پس از فروش بود. خوشبختانه در دولت سیزدهم این امر مورد توجه قرار گرفته و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است؛ به گونهای که عرضه قطعات تقلبی خودرو در بازار سیر نزولی بهخود گرفته است و مردم با شرایط بهتری میتوانند لوازم یدکی خودرو را خریداری کنند.
وزارت صمت در صنعت خودرو کدام موضوعات را در دستور کار و اولویت خود قرار داده است؟
تولید کیفی و کمی، موتور و محصولات موضوعاتی هستند که وزارت صمت دنبال میکند و شرکتهای خودروسازی نیز این امر را در دستور کار خود قرار دادند. در این بخش گروه خودروسازی سایپا موتورهای جدید خود (ME16 و M24 پلاس) را در نمایشگاه عرضه کرد، امیدواریم با سرعت این موتورها و خودروهای جدید این مجموعه به تولید انبوه برسند.
ثبت دیدگاه