آثار تاریخی جزیره خارگ سامان‌دهی می‌شود
23 اردیبهشت 1399 - 17:48
شناسه : 680
7

معاون میراث‌فرهنگی بوشهراز سامان‌دهی آثار تاریخی جزیره خارگ در سال جاری خبر داد. به‌گزارش خبرگزاری مهر، نصرالله ابراهیمی معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر گفت: در جزیره خارگ آثار ارزشمندی داریم که اسنادی بر حکمرانی مردمان این سرزمین بر خلیج‌فارس است و حفاظت و حراست از آنان امری ضروری است. در سال جاری تلاش می‌کنیم تا آثاری را […]

پ
پ

معاون میراث‌فرهنگی بوشهراز سامان‌دهی آثار تاریخی جزیره خارگ در سال جاری خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، نصرالله ابراهیمی معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر گفت: در جزیره خارگ آثار ارزشمندی داریم که اسنادی بر حکمرانی مردمان این سرزمین بر خلیج‌فارس است و حفاظت و حراست از آنان امری ضروری است. در سال جاری تلاش می‌کنیم تا آثاری را که در این جزیره نیاز به سامان‌دهی دارند را پایش کنیم و ترتیب اثر ببخشیم.

معاون میراث‌فرهنگی بوشهر گفت: یکی از آثار ارزشمند تاریخی موجود در این جزیره، کتیبه سنگی مربوط به دوران هخامنشی است که به طور ویژه برنامه حفاظتی را برای این اثر در نظر گرفته‌ایم تا با توجه به وجود شرایط جوی رطوبتی جزیره، مورد آسیب و فرسایش جدی قرار نگیرد.

او به گوردخمه‌های پالمیران اشاره کرد و افزود: این گوردخمه‌ها مربوط به دوره اشکانی است و محل تدفین مردمان قوم پالمیران ساکن در این جزیره بوده که در کنار کلیسای نسطوریان ساماندهی خواهد شد.

ابراهیمی افزود: تمام هدف ما حفاظت شایسته و علمی از آثار استان است و تلاش خواهیم کرد یک برنامه‌ریزی نیز برای سامان‌دهی قنات‌های تاریخی خارگ داشته باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.