جنگ اوکراین؛ پوتین به منطقه «دونباس» رفت
28 اسفند 1401 - 8:53
شناسه : 48506
3
سرویس مطبوعاتی کرملین امروز (یکشنبه) گزارش داد، رئیس‌جمهوری روسیه با مقامات ارشد روس در مرکز فرماندهی جنگ علیه اوکراین در شهر «روستوف نا دونو» واقع در جنوب روسیه دیدار کرد و در ادامه به شهر «ماریوپل» رفت.
منبع : ایسنا
پ
پ

به نقل از خبرگزاری تاس، در اطلاعیه کرملین آمده است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گزارش‌هایی از والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه و شماری دیگر از فرماندهان نظامی دریافت کرده است.

پوتین قبلا در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ از این پست فرماندهی بازدید کرده بود. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه پوتین را همراهی کردند.

منطقه «روستوف نا دونو» واقع در جنوب روسیه، در مرز «دونتسک» و «لوهانسک» موسوم به «دونباس» است که روسیه می‌گوید آنها را از اوکراین به خاک خود الحاق کرده و این مناطق در حال حاضر صحنه نبردهای شدید نیروهای اوکراینی و روسی است.

سرویس مطبوعاتی کرملین همچنین امروز اعلام کرد که پوتین برای بازدید از چند محل و گفت‌وگو با ساکنان محلی، یک سفر کاری به «ماریوپل» داشته است.

پوتین با بالگرد به ماریوپل که نیروهای روسی آن را از نیروهای اوکراینی گرفته و تحت کنترل خود درآورده‌اند، سفر کرد. او با وسیله نقلیه در خیابان‌های این شهر واقع در منطقه دونتسک رانندگی کرد و در چندین نقطه توقف داشت.

در این سفر معاون نخست‌وزیر روسیه گزارش مفصلی در مورد بازسازی این شهر و حومه آن ارائه کرد. سرویس مطبوعاتی کرملین گفت: «به ویژه، این گزارش مربوط به ساخت مناطق مسکونی جدید، امکانات اجتماعی و آموزشی، زیرساخت‌های خدماتی و مراکز پزشکی بود.

این اولین حضور رئیس‌جمهوری روسیه در دونباس از زمان آغاز جنگ با اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته به شمار می‌رود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.