واعظ آشتیانی:کمر ورزش از حضور غیر متخصص ها خمیده شده
16 دی 1399 - 13:50
شناسه : 11415
9
مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال با اشاره به اینکه امروز کمر ورزش زیر بار حضور افراد غیرمتخصص خمیده شده و اصلاح این رویه فقط با شایسته‌سالاری و حضور افراد در جایگاه خودشان امکان‌پذیر است، گفت: اعتقاد به اینکه حوزه ورزش را فقط ورزشی‌ها اداره کنند به ۴ یا ۵ دهه قبل برمی‌ گردد. اداره ورزش صرفا توسط ورزشکاران منسوخ شده است
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان ،امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار وقایع اتفاقیه درباره انتصاب مسئولان غیر ورزشی در حوزه های مدیریتی ورزش اظهار کرد: حوزه ورزش وجوه مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و فنی دارد و افراد فعال در این عرصه باید به این امور واقف باشند در حالیکه بعضی مواقع افرادی به عنوان مدیر ارشد انتخاب می‌شوند که با نگاه های محدود تصمیماتی می‌گیرند که ورزش را از لحاظ مدیریتی به چالش می کشد.

این کارشناس مسائل ورزشی گفت: بر این باور نستیم که ورزش را صرفاً ورزشی‌ها اداره کنند، زیرا در این صورت راه به جایی نمی بریم. در تمام دنیا رسم بر این است که افراد کارآمد و دارای تجربیات خوب در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و برخوردار از توانایی به بخش ورزش کمک می‌کنند.

آشتیانی با تأکید بر اینکه اداره حوزه‌های ورزی توسط فعالان این عرصه به ۴ یا ۵ دهه قبل برمی‌گردد، تصریح کرد: یکی از عللی که باعث پیشرفت رشته های ورزشی در دنیا شده و آنها را وارد فاز حرفه ای کرده، این است که اعتقادات چهار دهه گذشته را کنار گذاشته اند اما این مباحث در کشور ما همچنان پابرجاست.

وی با اشاره به اینکه کشورهای دنیا اعلام کرده اند که به تخصص های مختلفی در حوزه ورزش نیاز داریم، اظهار کرد: موافقان این رویکرد بر این باورند برای اینکه ورزش را اقتصادی کنیم نیاز داریم از مدیرانی آگاه به مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی استفاده کنیم ولی در کشور هنوز این نگاه وجود ندارد و مدیران بلد نیستند چگونه این جزئیات را کنار هم قرار دهند زیرا انتخاب این افراد یک هنر مدیریتی است و هر کسی توانایی آن را ندارد.

این کارشناس حوزه ورزش با تاکید بر اینکه ساختار بخش‌های مختلف ورزش باید اصلاح شود، گفت: اقتصادی کردن ورزش در کشور ما اینگونه تعریف شده که به عنوان مثال یک پولدار یا کارخانه‌دار مسئول اداره امور شود در حالی که معنی اقتصادی کردن ورزش این است که از فکرها و اندیشه هایی که به لحاظ اقتصادی کمک می کند تا آن مجموعه به درآمد پایدار اقتصادی برسد، استفاده شود.

واعظ آشتیانی با بیان اینکه در کشور ما آدرس را اشتباه می روند خاطرنشان کرد: این آدرس اشتباه رفتن ها باعث می شود افراد تصمیم گیر در کشور به انتصاباتی دست بزنند که اصلاً تخصصی نیست و در مقابل برای پاسخ به انتقادات طرح شده قیاس مع الفارق می کنند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال ادامه داد: ما یک شبه تصمیم میگیریم افراد ناکارآمد را در سیستم ورزشی وارد کنیم. ورزش نیازمند تخصص های مختلف است ولی نه اینکه هر فردی را که دلمان می خواهد و دوستش داریم را مسئول کنیم. این افراد به دلیل عدم آگاهی از مجموعه باعث مشکلات و چالش هایی در یک رشته ورزشی می شوند. ما باید افراد اقتصادی را به حوزه ورزش وارد کنیم که موفق بوده باشند و هم اینکه بتوانند در مجموعه ورزش یار باشند نه بار، امروز عده‌ای که به ورزش وارد شده‌اند بار ورزش هستند نه یار ورزش.

در کشور ما سلیقه‌ای، باندی و گروهی افراد را منصوب می کنند

این کارشناس مسائل ورزشی خاطر نشان کرد: امروز کمر ورزش زیر بار حضور این افراد غیرتخصصی خمیده شده و اصلاح این رویه فقط با شایسته‌سالاری و حضور افراد در جایگاه خودشان امکان‌پذیر است. ورزش نمونه‌ای از کل کشور است ورزش مثل آکواریومی است که مردم داخل آن را می بینند ولی از اقدامات سایر بخش ها خبر ندارند.

وی افزود: معتقدم ورزش امروز نیازمند مدیر است و مادامی که در کشور مدیریت را حرفه ندانیم این مشکلات را داریم متاسفانه در کشور ما انتصابات بر اساس شایستگی نبوده و به صورت سلیقه ای، باندی، گروهی و قبلیه ای صورت می ‌گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.