ظرفیت‌های ارزشمندی برای گسترش مناسبات بین تهران و اسلام آباد وجود دارد
25 شهریور 1400 - 22:17
شناسه : 22455
3
رئیسی در دیدار نخست وزیر پاکستان رئیس جمهور با بیان اینکه ظرفیت های دست نخورده و ارزشمندی در ایران و پاکستان برای گسترش مناسبات وجود دارد، گفت: عزم جمهوری اسلامی ایران ارتقای روابط و همکاری های منطقه ای به ویژه با کشورهای همسایه است و در این میان پاکستان جایگاه خاصی دارد.
منبع : فارس
پ
پ

آیت الله سید ابراهیم رییسب  رئیس جمهور  امروز در جریان سفر به تاجیکستان، در دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان، روابط دو کشور را با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی، فراتر از همسایگی توصیف کرد و گفت: نباید اجازه دهیم فتنه گری و شیطنت بیگانگان این روابط خوب را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیسی با اشاره به مرز طولانی دو کشور و ظرفیت گسترش تعاملات اقتصادی در مناطق مرزی گفت: استقرار امنیت در مناطق مرزی می تواند ظرفیت های قابل توجه این مناطق برای تعاملات و تبادلات اقتصادی و تجاری را فعال کرده و به شکوفایی آبادانی این مناطق نیز کمک کند.

رئیس جمهور در ادامه گفتگوی خود با نخست وزیر پاکستان با قبول درخواست وی برای برگزاری نشست مشترک درباره تحولات افغانستان، افزود: باید تلاش کرد حکومتی در افغانستان شکل بگیرد که همه اقوام و گروه ها را در بر گرفته و برخاسته از اراده آحاد مردم این کشور باشد. کلید حل مشکلات افغانستان، تشکیل حکومت فراگیر و جلوگیری از مداخلات بیگانگان در امور این کشور است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: سابقه ۲۰ سال حضور نیروهای آمریکایی و غربی در افغانستان هیچ نتیجه ای جز خرابی، آوارگی و کشتار بیش از ۳۵ هزار کودک و هزاران زن و مرد افغانستانی نداشت.خروج نیروهای آمریکایی فرصتی تاریخی برای شکل گیری حکومتی مردمی در افغانستان و برقراری آرامش در این کشور و منطقه است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار که در محل اقامت رئیس جمهور کشورمان انجام شد، با قدردانی از مواضع سازنده و نگاه برادرانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به پاکستان گفت: به دنبال گسترش همه جانبه روابط خود به ویژه در زمینه حمل و نقل با ایران هستیم و معتقدیم ارتقای سطح همکاری های دو کشور تاثیرات مثبت منطقه ای و جهانی خواهد داشت.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با بیان اینکه افغانستان امن و آرام به نفع همه کشورهای منطقه و جهان خواهد بود، اظهار داشت: چنانچه دولت فراگیر در افغانستان تشکیل نشود مشکلات این کشور تشدید شده و زیان آن بیش از هر کشوری متوجه پاکستان و ایران خواهد بود.

عمران خان تصریح کرد: ایران و پاکستان باید برای عبور موفق افغانستان از مرحله دولت سازی و تشکیل حکومت فراگیر با یکدیگر همکاری و تعامل نزدیک داشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.