هت‌تریک صداوسیما در مرجعیت رسانه‌ای
05 آبان 1400 - 14:49
شناسه : 23904
5
حجم واکنش‌ها به اتفاقات خبری روزگذشته در صداوسیما باعث شد این رسانه یک بار دیگر مرجع افکار عمومی و حتی نخبگانی شود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار مهر، طی چند روز گذشته صداوسیما نشان داد که در حوزه «خبر» وارد ریل گذاری جدیدی شده است و حتی بحران بنزینی دیروز باعث شد صداوسیما به مثابه یک رسانه تراز جمهوری اسلامی عمل کند. رسانه ملی نشان داد می‌تواند در همین بحران‌های امروزه ماهیت اصلی خود را حفظ کند و حتی موجب شگفتی و تحسین مردم عام و چهره‌های خاص باشد.

واکنش سریع‌السیر بخش‌های خبری به اتفاقات روز جامعه آنچنان بوده است که می‌توان گفت صداوسیما در همین فاصله اندک پس از تغییر در ترکیب مدیران دارد تحولات را به شکلی انقلابی هم نشان می‌دهد.

ماجرای «سیلی به استاندار» که یک باره در شبکه‌های اجتماعی پیچید و با فاصله‌ای اندک در تلویزیون به آن پرداخته شد، «حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها» و از همه مهمتر پرداختن به «انتصاب فامیلی توسط علیرضا زاکانی» در تلویزیون سه خبری بود که واکنش سریع و خبری تلویزیون را به دنبال داشت و حتی می‌توان گفت تلویزیون در حوزه اطلاع‌رسانی موفق، هت تریک کرد.

البته از همان اولین روزهای تغییر رئیس صداوسیما و انتخاب پیمان جبلی، امیدهای بسیاری برای تغییر در مهمترین نهاد رسانه‌ای کشور شکل گرفت چه از طرف کسانی که سال‌ها در درون سازمان کار کرده‌اند و نیاز به تغییر و تحولاتی اساسی در آن می‌بینند و چه از طرف صاحب نظرانی که از بیرون سازمان نسبت به آنچه که سال هاست قرار بوده رسانه‌ای در تراز جمهوری اسلامی باشد نقد داشته‌اند.

از این حیث هر اقدام و هر سخن پیمان جبلی زیر ذره بین اهالی رسانه و صاحب نظران هم قرار گرفت به ویژه انتصاب‌های جدید او که هر یک می‌تواند نقطه عطفی هم در واگذاری مدیریتی در تلویزیون محسوب شود.

مدت زیادی نیست که از انتصاب‌های پیمان جبلی رئیس جدید صداوسیما می‌گذرد او دست روی نقاط مهمی از سازمان صداوسیما هم گذاشت و ابتدا یک مدیر جوان را در همان معاونتی که خود پنج سال عهده دارش بود گمارد و در انتخابی دیگر سکان یکی از مهمترین و کلیدی ترین پست‌های سازمان را به نیروی جوان دیگری سپرد که بازتاب‌های مثبتی هم در همین چند روز داشته است.

این تغییرات نویدبخش رویکرد دیگری هم در صداوسیما بود و انتظارها برای تحولات جدی در پست‌های کلیدی صداوسیما بالا رفت. حالا بسیاری منتظرند صداوسیما یک خانه تکانی اساسی در همه بخش‌ها داشته باشد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.