رژیم غذایی برای سلامتی
26 اسفند 1400 - 10:38
شناسه : 28723
4
جهت دریافت بهترین رژیم غذایی متناسب با بدن خود بهتر است تا از دکتر متخصص تغذیه در این زمینه کمک بگیرید
پ
پ

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، رعایت یک رژیم غذایی برای حفظ سلامتی به همه افراد توصیه می‌شود، دکتر تغذیه در حفظ سلامتی و پیشگیری افراد از بیماری‌های مختلف کمک زیادی کرده و با دادن توصیه‌های لازم برای رعایت برخی از شیوه‌های غذایی کمک می‌کند تا افراد در طی دوره زندگی کاملاً سلامت باشند.

جهت دریافت بهترین رژیم غذایی متناسب با بدن خود بهتر است تا از دکتر متخصص تغذیه در این زمینه کمک بگیرید.

متخصص تغذیه وضعیت سلامتی و بدنی شما، هدف شما از رژیم غذایی و نیازهای بدن شما را در نظر می‌گیرد. سپس بهترین رژیم غذایی برای برای شما طراحی می‌کند. در دکترتو می‌توانید با دکتر تغذیه آشنا شوید، در مورد انواع رژیم غذایی با او مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت حضوری اقدام کنید.

انواع رژیم غذایی

این روزها داشتن رژیم غذایی به دغدغه اصلی همه افراد تبدیل شده و به واسطه زندگی‌های ماشینی تحرک بسیار کم است. به همین جهت باید با داشتن یک برنامه غذایی مناسب از قرار گرفتن در معرض چاقی پیشگیری گردد.

انواع مختلفی از رژیم غذایی وجود دارد که با بررسی مواد اولیه هر کدام می‌توانید متناسب با نیاز و بدن خود یک رژیم غذایی متعادل را انتخاب کرده و بر اساس آن زندگی روزمره را طی کنید.

در این بخش به بررسی برخی از رژیم‌های غذایی که بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند می‌پردازیم:

رژیم غذایی روزه داری

در واقع این رژیم بیشتر یک الگوی غذا خوردن است که تأثیر زیادی بر سلامت فرد و تناسب اندام هم دارد. در این رژیم نوع غذا و زمان خوردن آن به طور کامل مشخص بوده و در طی روز افراد از ریزه‌خواری و خوردن تنقلات پرهیز می‌کنند. از مهمترین فواید این نوع رژیم‌ها کاهش التهاب، کاهش مقاومت بدن به انسولین و بهبود سلامت مغز و قلب است.

رژیم غذایی گیاهخواری

افراد گیاهخوار از خوردن هرگونه گوشت ماهی، مرغ و لبنیات پرهیز می‌کنند و تمامی جیره غذایی آنها را مواد گیاهی تشکیل می‌دهد. شاخه دیگری از گیاهخواری وجود دارد که به آن خام خوری می‌گویند که این شاخه برای بدن بسیار خطرناک است.

رژیم غذایی کم کالری

برخی از رژیم‌های غذایی گستره مواد غذایی متعددی دارند؛ اما حجم استفاده از این مواد بسیار کم بوده و کالری دریافتی بدن نسبت به کالری مصرف شده کمتر است. در چنین شرایطی افراد می‌توانند به سرعت وزن کم کرده و به اندام ایده آل خود نیز برسند.

رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین

در حال حاضر که متخصصان به این نتیجه رسیده اند که مصرف کربوهیدرات می‌تواند تا حد زیادی به سلامت بدن و تناسب اندام کمک کند، انواع مختلفی از رژیم غذایی با حذف کربوهیدرات یا کاهش کربوهیدرات پدید آمده که هر فرد متناسب شرایط و نیاز خود می‌تواند از این مدل رژیم‌ها استفاده نماید.

رژیم غذایی کم چربی

رژیم‌های غذایی کم چربی تأثیر زیادی در کاهش وزن داشته و بصورت کلی حدود ۱۰ درصد از حجم کالری‌های دریافتی فرد چربی است و البته چربی‌های حیوانی در این نوع برنامه غذایی تا حد زیادی محدود می‌گردد.

رژیم غذایی لاغری

با بالا رفتن آمار چاقی و بیماری‌های وابسته به آن مانند دیابت، سرطان، چربی خون، کبد چرب، سکته قلبی و مشکلات دیگر دکتر تغذیه سعی می‌کند تا به افراد برنامه‌های غذایی مناسب ارائه داده تا با رعایت آن بتوانند تا حد زیادی وزن اضافی را کاهش دهند.

بدن برای ماهیچه سازی، آب کردن چربی‌ها، عملکرد بهتر و پیشگیری از بیماری‌ها یک رژیم غذایی مناسب نیاز دارد که ضمن حفظ سلامت بدن بتواند از بدن در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها و آسیب‌ها نیز محافظت کند.

همین جهت رعایت یک رژیم غذایی کامل که تمامی بخش‌های مواد غذایی را در خود دارد تأثیر بیشتری در کاهش وزن اصولی می‌گذار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.