تسهیلگر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱: همه را به حمایت از برجام تشویق می‌کنم
29 آذر 1401 - 0:45
شناسه : 43323
4
تسهیلگر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) در شورای امنیت با تاکید بر اهمیت برجام همه را تشویق به حمایت از این توافق بین المللی کرد.
منبع : ایرنا
پ
پ

نماینده ایرلند در نشست شورای امینت که کشورش تسهیلگر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) است، اظهار داشت: به عنوان تسهیل کننده قطعنامه ۲۲۳۱، من به صورت جدی به برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام که توسط شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) تأیید شده است، متعهد هستم.

وی روز دوشنبه به وقت محلی در نشست دوره ای و عادی شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام افزود: من به دنبال تسهیل، تقویت و ترویج اجرای قطعنامه خواهم بود و معتقدم که گفتگو، شفافیت و استفاده از کانال پشتیبانی درحال حاضر و در آینده حیاتی است.

نماینده ایرلند در سازمان ملل اضافه کرد: من از تلاش‌های فعال همه کشورهای عضو در ترویج، حمایت و مشارکت در گفتگو و اذعان به اهمیت برجام به‌عنوان یک توافق چندجانبه در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای استقبال و همه را تشویق می کنم که فعالانه از این توافق حمایت کنند.

تسهیلگر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در گزارش خود به ادعای کشورهای غربی و همچنین اوکراین در خصوص ارائه پهپاد از ایران به روسیه و پاسخ ایران به این ادعا ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل در نامه‌ای به تاریخ ۱۷ اکتبر، در خصوص «انتقال پهپاد از ایران به روسیه به ویژه در اواخر اوت ۲۰۲۲» گزارش داد و اظهار داشت که انتقال این تجهیزات«باید به عنوان نقض» قطعنامه ۲۲۳۱ درنظر گرفته شود.

تسهیلگر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه داد: نماینده دائم جمهوری اسلامی «ادعای بی‌اساس» اوکراین را قاطعانه رد کرد و گفت که این گونه «ادعاها و اظهارات نادرست» مبتنی بر «اطلاعات عمومی» غیرمستند است.

وی اضافه کرد: نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس در نامه مورخ ۲۱ اکتبر نگرانی خود را در خصوص «انتقال پهپاد از ایران به روسیه را اعلام کرده و آن را برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) شورای امنیت دانستند.

این مقام اروپایی خاطر نشان کرد: نماینده دائم آمریکا با بیان نکات مشابه، از دبیرخانه سازمان ملل متحد که مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (۲۰۱۵) است خواسته که یک تحقیق فنی و بی طرفانه در خصوص نوع پهپادهای استفاده شده در اوکراین انجام دهد.

وی سپس افزود: روسیه در نامه‌ای به تاریخ ۲۱ اکتبر در واکنش به این اظهارات کشورهای غربی اعلام کرد که « شورای امنیت هیچگاه مأموریتی به دبیرخانه سازمان ملل برای «تحقیق» در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به تاریخ ۲۴ اکتبر در واکنش به نامه آمریکا اعلام کرد که «این قطعنامه هیچ مبنای قانونی برای چنین تحقیقاتی به دبیرخانه نمی دهد». و اینکه “هر گونه یافته ای که از چنین تحقیقات غیرقانونی حاصل شود بی اعتبار خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.