کاخ سفید: تعمیق روابط دفاعی ایران و روسیه نگران‌کننده است
15 دی 1401 - 13:21
شناسه : 44247
2
سخنگوی کاخ سفید با بیان این ادعا که روابط دفاعی میان ایران و روسیه رو به تعمیق است آن را نگران‌کننده خواند.
منبع : فارس
پ
پ

سخنگوی کاخ سفید با بیان این ادعا که روابط دفاعی میان ایران و روسیه رو به تعمیق است آن را نگران‌کننده خواند.

این اظهارنظر در شرایطی مطرح شده که اوکراین و حامیان غربی آن طی هفته‌های اخیر بارها ادعاهایی درباره ارسال پهپادهای ایران به روسیه مطرح کردند.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اخیرا در رد این ادعاها گفته بود که اوکراین هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی ارائه نکرد.

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت ایالات متحده به دنبال راه‌هایی است تا بتواند با اعمال تحریم، رایزنی با شرکت‌های خصوصی و کنترل‌های صادراتی جلوی ساخت پهپاد توسط ایران را بگیرد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین اذعان کرد واشنگتن در حال انجام ارزیابی‌هایی برای اقداماتی است که از طریق آن می‌توان دسترسی ایران به فناوری‌های مورد استفاده در پهپادها را محدود کرد.

چند روز پیش روزنامه دیلی‌میل گزارش داده بود دولت جو بایدن قصد تشکیل کارگروهی برای تحقیق درباره ادعاهای وجود قطعات غربی در پهپادهای ساخت ایران دارد.

این روزنامه ادعا کرده بود یک سازمان تحقیقاتی گفته ۸۲ درصد از قطعات موجود در پهپادهای ساقط‌شده در اوکراین ساخته شرکت‌های آمریکایی هستند.

سی‌ان‌ان هم گزارش داده بود کاخ سفید یک گروه تحقیقاتی متشکل از سازمان‌های مختلف اعم از وزارت دفاع، وزارت خارجه، وزارت دادگستری، وزارت بازرگانی و خزانه‌داری برای تحقیق درباره این موضوع تشکیل داده است.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها ادعاهای اوکراین و کشورهای غربی درباره ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.