وداع رسمی کارلوس کی‌روش با تیم ملی
11 بهمن 1401 - 17:58
شناسه : 45569
5
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در سه دوره اخیر جام جهانی، به طور رسمی از پایان حضورش در این تیم خبر داد.
منبع : تسنیم
پ
پ

کارلوس کی‌روش در فاصله کمتر از سه ماه مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جانشین دراگان اسکوچیچ شد و برای دومین بار هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت. او سومین حضورش در رقابت‌های جام جهانی با تیم ملی را تجربه کرد، اما به مانند دو دوره قبل (۲۰۱۴ و ۲۰۱۸) این بار هم نتوانست ایران را به مرحله حذفی برساند. کی‌روش با گذشت بیش از دو ماه از پایان کار تیم ملی در جام جهانی قطر با انتشار پیامی رسماً پایان همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران را اعلام کرد.

در پیام کی‌روش که در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» منتشر شده، آمده است: «وقتی که سفر جدیدی را آغاز می‌کنم، خاطرات زیادی وجود دارد که با افتخار آنها را نگه خواهم داشت. مایلم از بازیکنان فوق‌العاده‌ام در تیم ملی تشکر کنم. قدردان زحمات کادر وفادار ایرانی‌ام، فدراسیون فوتبال و همه کسانی که از من و میراث تیم ملی حمایت کردند، هستم. از همه هواداران بابت حمایت و الهام‌بخشی در این چند سال تشکر می‌کنم. به امید آینده».

پس از حذف تیم ملی از بیست‌ودومین دوره جام جهانی، هنوز تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص نشده، این در حالی است که پیش از آغاز جام جهانی قطر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اشاره کرده بودند طبق توافقی که با کی‌روش صورت گرفته، ممکن است او حتی تا جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ روی نیمکت تیم ملی باشد.

کی‌روش که پیش از این بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ به مدت هشت سال هدایت تیم ملی فوتبال ایران را عهده‌دار بود و برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشورمان موفق شد دو دوره متوالی تیم ملی را به جام جهانی برساند، در روزهای اخیر بحث احتمال حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال قطر نیز مطرح شده بود.

این مربی پرتغالی در مجموع دو دوره حضورش در تیم ملی، ۱۰۶ بازی هدایت تیم ملی را برعهده داشت و آمار ۶۳ برد، ۲۸ تساوی و ۱۵ شکست را از خود بر جای گذاشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.