استولتنبرگ: فنلاند و سوئد پاییز ۲۰۲۳ به ناتو ملحق می‌شوند
27 بهمن 1401 - 20:17
شناسه : 46269
2
به دنبال نشست روز چهارشنبه وزرای دفاع ناتو، دبیرکل این ائتلاف در کنفرانسی خبری اعلام کرد، اگرچه پروتکل‌های الحاق فنلاند و سوئد به ناتو هنوز توسط مجارستان و ترکیه تایید نشده‌ است اما از آنجایی که هلسینکی و استکهلم به تمامی درخواست‌های آنکارا عمل کرده‌اند، تا پاییز ۲۰۲۳ میلادی به ناتو ملحق خواهند شد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به نقل از خبرگزاری تاس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: سوئد و فنلاند در حال حاضر به تمامی تعهداتشان تحت یادداشت تفاهم مشترک سه جانبه که آن را در ژوئیه سال ۲۰۲۲ میلادی به همراه ترکیه در مادرید امضا کردند، عمل کرده‌اند. بنابراین از ترکیه خواستم تا درخواست الحاق این دو کشور به ناتو را تایید کند.

وی افزود: این موضع من است. این چیزی است که تغییری نکرده است. سوئد و فنلاند به زودی عضوی از ناتو خواهند شد.

استولتنبرگ تصریح کرد: ۲۸ عضو ناتو پروتکل‌های الحاق سوئد و فنلاند را تایید کرده‌اند اما مجارستان و ترکیه هنوز این اقدام را انجام نداده‌اند. این ترکیه است که باید تصمیم بگیرد آیا پروتکل الحاق هر دو کشور سوئد و فنلاند را امضا کند و یا تنها پروتکل یکی از آنها را مورد تایید قرار دهد. البته توصیه من به ترکیه این بوده که پروتکل الحق هر دو کشور را تایید کند.

وی در ادامه گفت: من روز پنجشنبه به ترکیه سفر خواهم کرد و موضوع الحاق سوئد و فنلاند به ناتو قطعا یکی از مسائلی است که در جریان این سفر به آن می‌پردازم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.